Volkswagen Golf II : intercooler

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 td (51kw)

Hoi,

Ik heb sinds kort een complete intercooler kunnen bemachtigen voor golf diesel. Mijn vraag aan jullie is of dat wel genoeg is. Ik heb een golf 1.6 td (51kw). Ik heb gehoord dat ik een andere turbo en een brandstofpomp moet hebben van een 59 kw maar sommige zeggen dat 51 kw en 59 kw dezelfde turbo en brands. pomp. Kan iemand mij helpen wat ik nog moet doen/hebben behalve intercooler.

groet

tazenakt

Geplaatst door tazenakt (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ik heb er zelf ook ene, je kan beter een intercooler nemen van een Sprinter, die past precies tussen de koplampen in, de slangen en pijpen zul jezelf moeten maken,

Als het goed is heb je er standaard een KKK K14 turbo opzitten, deze zou ik erop laten zitten en de druk iets verhogen naar 0,9 - 1,0 bar, voor de rest kun je de roetstop op de pomp nog iets verder open draaien, of een pomp met LDA erop zetten, zoals op de SB en RA motoren zitten..

Een K24 of T3 turbo past ook wel zonder problemen, alleen doet deze niet veel in de lage toeren en dat moet je ook niet hebben..

Met bovengenoemde dingen loopt hij al 10 keer beter, sneller en trekt een stuk harder, veel meer zou ik er niet aan doen, zo blijft de boel nog enigzins heel zonder ellende..

Gr Stefan

tazenakt (0), 14 jaar geleden

Met andere woorden ik kan de intercooler plaatsen zonder andere onderdelen te kopen toch?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ja dat kan..alleen moet je de slangen en aansluitingen wel zelf fabriceren..

tazenakt (0), 14 jaar geleden

Hoi Stefan,

Je zei laatst dat ik slangen en aansluiting moet fabriceren voor de intercooler. Maar ik heb twee slangen bij gekregen naast de intercooler plus bocht (aansluiting) heb ik bijgekregen Als ik naar de moter kijk, weet ik niet waar ik de bocht moet plaatsen. Moet ik andere spruitstuk hebben van een SB OF RA OFZO??

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Achmed, nee die spruitstukken zijn allemaal hetzelfde, wat je alleen wel moet doen, is het bochtje op het spruitstuk los draaien en omdraaien, dus 180 graden verdraaien..

Zie foto, zo had ik het gefabriceerd met een intercooler van een Mercedes Sprinter, deze past precies tussen de koplampen is, achter de radiateur..

[url=http://img294.imageshack.us/i/dsc00358f....][img]http://img294.imageshack.us/img294/2856/...[/img][/url]

tazenakt (0), 14 jaar geleden

OK DANK JE

Nog een vraag ik zit te denken om een GTD radiateur te kopen. ze zijn wat groter dan wat ik nu heb (standaard) geef dat ook meer power?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

De intercoolers van de Turbo diesels zijn allemaal nagenoeg hetzelfde..

Standaard ligt deze schuin onder de motorkap geplaatst naast de accu, niet meteen de meest ideale plaats ervoor..

Meer vermogen zou je niet veel bij krijgen als je alleen deze ertussen zet, tenminste, niet merkbaar.

Als je het doet zou ik de intercooler voor / naast de radiateur plaatsen, daarbij kun je de roetstop op de pomp 180 / 360 graden naar binnen kunnen draaien, dan wel stationair toerental naar beneden bij regelen want hij gaat dan harder lopen, en de turbodruk een 0,3 bar verhogen, dat is echt goed merkbaar!!

Bij het tever indraaien van de roetstop ( zegelring bout op de pomp naast de stopklep ) gaat hij wat zwart roken, je moet net even de 'grens' zoeken..

Wil je nog verder gaan, zou je bv een K24 of T3 turbo kunnen monteren, een dikkere downpipe / uitlaat, een brandstofpomp van een GTD dus ene met LDA ( ronde pot boven op de pomp ) want deze verijkt bij turbodruk en dat doet de pomp zonder LDA niet, ook kun je hier nog de kegel van verdraaien naar de scherpste kant, of een gemodificeerd exemplaar plaatsen.

Maar begin eerst maar eens bij het begin, je moet wel enigzins weten wat je aan het doen bent..

Gr Stefan

tazenakt (0), 14 jaar geleden

Hoi Stefan,

Nog een vraag aan jou. Hoe kan ik de druk van turbo verhogen naar 0,3 bar???

Afgelopen week heb ik een brandstofpomp gekocht met lda kop.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.