Nadat ik ongeveer 50km gereden heb met een snelheid van ongeveer120km/uur begint het onder de kap te tikken. Als ik gas geef, dus hoger toerental gaat ook het tempo van tikken omhoog.Laat ik het gaspedaal los dan stopt het kloppen. rijdt ik door dan wordt het steeds luider. Ga ik aan de kant staan en wacht een poosje dan kan ik gerust verder rijden met een gangetje van ong. 60 km/uur.
bij voorbaat dank, groet ielke.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ielke,
Tikken of kloppen is een groot verschil,
Wellicht een stomme vraag, maar zit er nog genoeg olie in de motor ? Controleer dit eens..
Gr Stefan
Inderdaad tikken op "tokken "kan in de autowereld van de monteurs een groot verschil zijn.
Zo te horen heb je een oliedrukprobleem....
maar door de vage info...is het even moeilijk om er op in te gaan.
Ik denk dat het meer pok ,pok is de olie van de motor gecontroleerd en de olie van de automaat, bij beide is erpraktisch op het maximum. Ik heb het ide dat het ook aan het stuur te voelen is. Het zit aan de linker voorkant. Ik heb het linker voorwiel lager al vervangen. dacht dat het toen over was, maar helaas. bij voorbaat dank. ielke
14 jaar
Ielke,
Je kan het geluid ook eens laten beoordelen bij een garage, is op afstand altijd lastig te zeggen..
Hoe is het met de rest van het onderstel ? Dus bv het veerpootlager boven op de schokbreker, de fusee en stuurkogel, dat pok pok word dat erger als je stuurt ? Dan zou het ook wel eens de homokineet kunnen zijn aan wiel zijde, je zou eventueel eens kunnen voelen of er speling aanwezig is op de aandrijfas.
Is na het vervangen van het wiellager ook de auto uitgelijnd ? Of is het lager vervangen met speciaal gereedschap ? In het eerste geval is uitlijnen wel aan te raden, anders lopen na een X aantal km je banden schuin af en kan hij wat onrustig en raar sturen..
Gr Stefan
14 jaar
Het is een ritmisch geluid, dus met vaste tussenpozen en geen rammelend. Bij de garage laten contrroleren is moeilijk want het begint pas na zo'n 50 km, bij 120km/uur. Is de snelheid lager of de afstand korter is er niks aan de hand. zelfs apk. goedgekeurd terwijl het euvel verborgen zat. wiellager met eigen gemaakt gereedschap gerepareerd. Touwtje spannen is een goed idee. Bedankt.
mvrgr. ielke
14 jaar
Is het lager goed en juist erin gegaan ? Omdat je zegt met 'eigen gemaakt gereedschap' kan het nog wel eens zijn dat je het lager beschadigt of kapot maakt, maar aangezien je klacht lijkt me het lager uit gesloten.
Wat bedoel je met een touwtje spannen, om uit te lijnen ? Daarvoor zou ik hem gewoon even weg brengen, dan is het zeker weten goed.
Gr Stefan
14 jaar
Golf 1 uit 1988 ??????
Golf 2 ? van 1988 ?
Stefan: Een bus gemaakt met een kleinere diam. als het lager. Met draadend M16 trekstelling gemaakt, lager op spanning gezet, met gasbrander beetje verwarmd, en eruit getrokken. inzetten omgekeerd. Uitllijnen: Touwtje op half hoog achterwiel, aan beide kanten en naar voren trekken. Stuur recht zetten en dan kijken hoe de voorwielen staan,vervolgens bijstellen. mvrgr. ielke.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar