Hallo,
Ik heb het volgende probleem. Als mijn auto een paar kilometer gereden heeft dan begint hij een rollend geluid te geven. Een beetje vergelijkbaar met zo'n rollend hoestje als je verkouden bent.
Als ik dan afrem en langzaam ga rijden dan begint de auto te sputteren en te stotteren om vervolgens al schokkend uit te vallen.
Ik heb al de bougies, verdeelkap + rotor en de bougiekabels vervangen aleen mocht dit niets baten.
Heeft iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geef hem natterman en zorg dat ie geen kou meer vat :-)
Over wat voor motor hebben we het hier eigenlijk, als dat duidelijk is is er misschien ook meer over jouw probleem te zeggen.
Ja ik heb Natterman geprobeert, maar dat werkte ook niet best : )
Het is een 1.6cl
19 jaar
Zit er ergens een los benzinefilter tussen vaak worden die vergeten en zitten dan bijna dicht.
Is de opbrengst van de benzinepomp wel genoeg.
Hans
Dat benzinefilter heb ik recent nog vervangen. Het glas is helder en het filter is mooi geel. Hoe kan ik de opbrengst van mijn benzinepomp meten? Wat ik er appart aan vind is het alleen is als de auto langeretijd gereden heeft en als hij koud is nergens last van heeft.
19 jaar
De opbrengst van de pomp kan je globaal inschatten door de benzineleiding bij de carburateur los te halen en deze in een fles hangen.
Dan iemand laten starten het moet er dan met flinke golven uitkomen.
Zorg wel dat als je dit doet de motor niet aanslaat dus bobinekabel los halen EN DENK OM BRAND GEVAAR MET MORSEN E.D.
Er zou ook vuil in de carburateur kunnen zitten wat na verloop van tijd de sproeier afdicht.
Hans
Sowieso het schoonmaken van de carburateur en vlotter zou dan een goed idee zijn. Maar dat verklaart toch niet waarom het alleen is als de motor warm is.
19 jaar
Als ie afslaat en je draait de benzinedop eraf zuigt die dan direct lucht? (ongeveer hetzelfde geluid als je neus dichtzit)
Als dat zo is dan is de beluchting van de tank verstopt.
Je kan dat ook testen door eens zonder dop te rijden. Moet je niet een te volle tank hebben anders wordt het een duur testritje.
Kan ook zijn dat de benzineleiding verstopt zit: doorblazen met perslucht richting tank. Ben je er weer een hele tijd vanaf.
19 jaar
Ik denk dat jouw ontstekingsidee niet zo verkeerd was, het zou kunnen dat de bobine de oorzaak is. Deze kunnen gaan doorslaan als ze warm worden. Zolang het dan goed warm onder de motorkap is doet ie het waarschijnlijk rot.
Optie 2: controleer de automatische choke of deze wel terug gaat. Als de motor koud is en je trekt het luchtfilter er af en beweegt de gashefboom naar volgas moet ie de chockeklep zichtbaar dichtvallen en dicht blijven. Als de motor warm is moet ie open zijn gegaan. Als hij warm aan de praat wil blijven zal hij walmen en stinken van de benzine.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Jetta of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar