Een tijdje geleden merkte ik dat de wagen slechts heel langzaam begon op temperatuur te komen. Ik dach dat gezien de wagen toch al ongeveer 110.000 km heeft de thermostaat misschien toch al defect was en bleef open staan. Ik plaatste een nieuwe thermostaat doch het probleem bleef bestaan. De radiator bleef nochtans koud, dus de thermostaat werkte goed. Doch na heel wat testritten waarbij me opviel dat er de ene rit wel "sneller" de bedrijfstemperatuur van 90° gehaald werd dan de andere, rekening houdende met de weersomstandigheden heb ik het volgende ontdekt. De extra kachel op dieselolie achteraan slaat ofwel aan en stopt na een minuutje ofwel slaat hij helemaal niet aan. Dan leg ik de wagen stil, start opnieuw en soms springt de kachel dan terug op en blijft hij werken. Zou het kunnen dat de kachel foutieve informatie ontvangt over buitentemperatuur en/of de temperatuur van het koelwater. Zo ja welke sensoren moet ik dan vervangen? Eén of meerdere van het koelwater?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik had precies hetzelfde. Eerst gloeibougie vervangen, hielp niet. Bleek bij uitlezen dat er onderspanning was geweest. Wat bleek nu ? De tweede accu (onder de passagiersstoel) is aan zijn einde. Hierop werkt vooral die bijverwarming (die ook standverwarming is in mijn geval).
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar