close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Sharan: Koelwater bijverwarming Sharan TDI

Bouwjaar: 2001

Kan iemand mij helpen aan het elektrische schema voor de bijverwarming in de Sharan Comfortline TDI bouwj. 01-2001?
Het probleem is dat deze niets doet. Mogelijk heeft er ook iemand wat tips over de mogelijke oorzaak/oplossing?


Geplaatst door

dupl-u-1240-5dd1472b2ff99+Toine (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi,



is er al gezocht naar het probleem??

heb wel schema's maar of je ze kan lezen en volgen dat word de vraag.


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Ik heb wel even gekeken, maar de tekening die ik heb is volgens mij niet van het koelwaterverwarming achter in de auto, maar van de standkachel. Ik wil gewoon wat meetpunten controleren voordat ik botweg ga vervangen.
Als je een doc hebt hou ik me aanbevolen.
en dat lezen/volgen moet me wel lukken.

hoi tw,


dit is wel orgineel van vw,??


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Hoi, Paul
Als je mijn eigen doc bedoeld, ja.
Het is een file nr. 39 blz 3 uitgave 10.00.
Maar volgens mij klopt dit verhaal niet geheel, of ik kijk verkeerd.

gr.

Toine.

hoi,


ik bedoelde eigelijk met wat er nu gemonteerd zit in deze auto.

pssss, heb jij daar elsa.? of autodata.?



paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Hoi,
Wat er zit is volgens mij origineel van VW. Waar de data vanaf komt weet ik zo niet. (is ooit van internet geplukt)

Toine.

Is het probleem ondertussen al opgelost want die koelvloeistofverwarming van mijn Sharan loopt ook mank. Soms slaat ze op maar voor het zelfde geld zit je eerst een half uur in de kou en weigert hij de koelvloeistof mee op te warmen.

grover3838 0

19 jaar

Binnenkort moet er een of andere temp-sensor vervangen worden en dan zou het over moeten zijn. (garage)
Helaas heb ik nog steeds geen goede documentatie van het elektrische deel.

Helaas was het niet de sensor. Nu blijkt dat alle signalen (3-stuks)? aanwezig zijn. (volgens garage) Nu wordt de gloeibougie binnenkort vervangen. Daarna zal er eventueel een nieuwe kachel in moeten ??!!!!!

check de extra accu onder de rv stoel eens. Was bij mij het probleem. Nu functioneert hij weer prima. NB Als de kachel herhaaldelijk in storing is gegaan, moet het geheugen wel worden gewist, anders start hij niet meer. 3 signalen ? Er zit een gloeibougie, een thermo beveiliger en een oververhittingsensor in. Van de laatste twee kan weerstand worden gemeten. Moet voor thermo tussen 780 en 3040 ohm liggen. Voor de oververhitting tussen 50 en 2 M Ohm liggen.

vuro 0

19 jaar

HIJ DOET HET!! De motor zat vast, hier kwam men achter toen ze de kachel uit elkaar haalde, de gloeibougie zou namelijk vervangen worden.
Maakte dat ding nu maar niet zo'n herrie. Het doet een behoorlijke afbreuk op het aanzien van de auto!
Het water wordt nu wel sneller warm!
Nu heb ik toch nog het probleem dat ik voor mijn gevoel niet de juiste tekeningen heb.
Ik wil de kachel als standkachel gaan maken en hij moet uitschakelbaar worden. Wat ik begrepen heb zou het alleen maar een bedradingsprobleem kunnen zijn.

Indien er interesse bestaat voor uitgebreide documentatie over het ombouwen naar standverwarming (van webasto) stuur mij maar een mailadres. Het bestand is 980 Kb groot.

Rein9365 0

19 jaar

Zeg, Vuro, jij spreekt van een tweede (lege)accu die blijkbaar aan de basis lag van een slechte of niet werkende koelvloeistofopwarmer. Doch bij mijn uitvoering is er geen sprake van een tweede akku. Rare kuren hoor heeft die opwarmer van mij. Elke morgen na exact twee minuten slaat hij op, maar na één minuutje of zelfs minder is hij weer al afgeslagen. Net of hij is van mening dat verwarmen niet meer nodig is. Doch ik krijg hem op een vreemde manier toch weer in gang hoor. Ik stop onderweg eens, zet de motor en contact af, wacht even en rij dan weer verder. Twee minuten nadien begint hij weer aan zijn opwarming en dan blijft hij draaien. Dus als het aan een defecte thermobeveiliging zou liggen, slechte weerstand of overhittingssensor, zou hij eigenlijk in het geheel niet mogen werken of niet?

grover3838 0

19 jaar

je zal toch de kachel eens moeten laten uitlezen. De dealer zou dat moeten kunnen. Van welk jaar is ie ? Voor 2000 moet het met een apart testkastje (VAG 5019). Mijn dealer had er echter nog nooit van gehoord. Ik ben naar Lasaulec in Groningen geweest. (Kijk op Eberspacher.nl, dan krijg je een adressenlijst van de Eberspacher kachels) Daar kwam de storing er wel uit. Na bouwjaar 2000 kan het centraal worden uitgelezen.
Overigens lijkt jouw probleem wel op het mijne. Weet je zeker dat je geen 2e accu hebt ?

vuro 0

19 jaar

De auto is van model jaar 2001, comfortline, doch een tweede accu onder de passagiersstoel is er niet hoor. Volgens het instruktieboekje zijn er versies met één of met twee accus, afhankelijk of er apparte aircoregeling voor achteraan en voor vooraan aanwezig is. Het zal dus via de obd kabel centraal kunnen uitgelezen worden, als er een melding zal zijn...Ik vraag me af of ik hem beter niet eens zelf eerst eens demonteer om bepaalde signalen te meten?

grover3838 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.