Volkswagen Golf V: Kachel koude lucht

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel

Beste lezers,

Heb een golf 5 1.9 TDI..
De kachel blaast lauw/koude lucht..
De linkerkant van de auto blaas lauwe lucht, rechts ijs koud. Vreemde is dat de radiator ook lauw/koud blijft nadat ik heb gereden.

Thermostaat veranderd.. auto blijft mooi op 90 graden..
Waterpomp is 20 k geleden veranderd samen met distrubitieriem..

Kan iemand mij helpen met mijn probleem?

Mvg

erto

Geplaatst door erto (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Siem Bijman (140) PRO, 8 jaar geleden

Begin eens met het koelvloeistof peil te controleren.Als die te laag is wordt je kachel niet warm.

Vreemd dat je radiateur ook koud blijft. Laat daarom je auto eens een half uurtje stationair draaien en check dan of je radiateur dan wel warm / heet wordt. Als dat zo is, op dat moment ook kijken of je kachel dan wel warm wordt.

Als er climatronic op zit kan daar ook een probleem mee zijn. Dan zou je hem uit kunnen laten lezen op storingen.

erto (0), 8 jaar geleden

Bedankt voor je reactie..

Koelvloeistof niveau is goed..
heb het al eens geprobeerd met auto stationair draaien, na een bepaalde tijd gaat de fan aan.. Radiator was gewoon koud..

Siem Bijman (140) PRO, 8 jaar geleden

Dan van daar uit checken of de kachelslangen wel goed warm worden. Zo niet, dan is er geen goede circulatie.

erto (0), 8 jaar geleden

Kachelslangen die de kachelradiator ingaan zijn beiden wel warm.. niet heet maar normaal..

De bovenste slang die de radiator ingaat was ook warm, die eruit gaat is koud..

Ook is er mij verteld dat er weinig druk was in de koelsysteem, nadat ze de dopje van reservoir eraf haalden..

Ruud10657 (0) PRO, 8 jaar geleden

Als hij goed is ontlucht en nog steeds de kachelslangen niet heet worden, lijkt het er op dat je geen circulatie hebt. Gescheurde vin op de waterpompas komt veel voor. De vin draait dan (niet) voldoende mee waardoor er geen circulatie is. Bij stationair draaien zal er de motor ook na verloop van tijd gaan koken.

erto (0), 6 jaar geleden

Probleem opgelost. Was vergeten om dit te melden. Kachelradiator was stuk.. vervangen en heerlijk warme lucht :)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.