auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf 3 Variant AAZ: Kap distributieriem/kap achter multiriem-poelie

Bouwjaar: 1995

Beste lezers, een tijdje terug is mijn kop vervangen doordat de krukaspoelie was losgelopen met alle gevolgen van dien. Maar een week na de reparatie hoorde ik een schurend geluid bij de kap van de distributieriem. Als ik de kap iets opzij trok was het over. Als de motor goed op temp. is, dan is het ook over.
Weer wat later hoorde ik weer een ander slepend geluid, toen bleek dat een soort kap die achter de de multiriem-poelie zit, min of meer los te zitten. Deze kap loopt door naar boven en sluit dan tegen de kap van de distributieriem. Volgens de monteur zit deze vast met een bout t.h.v. de dynamo, maar kon deze niet meer vastgezet worden (de bout schoof door). Heeft iemand hier ervaring mee? Zit deze kap maar op een plaats vast?

Geplaatst door

Ronald10414 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo,
de kap achter de krukaspoelie zit vast met 3 vijzen.
1 achter de poelie, een links boven de poelie en 1 onder de alternator. De vijs achter de alternator kun je inderdaad perongeluk door duwen. Om deze bout terug op zijn plaats te krijgen moet je dan de alternator demonteren plus de alternator steun. Als de garage deze vijs erdoor geduwd heeft moet zij ook zorgen dat deze terug op zijn plaats komt.

carmania2000 0
badge

21 jaar

Beste Carmania2000, bedankt voor je antwoord. Wat bedoel je met vijzen? zijn dit bouten? en wat met alternator? is dit de dynamo? Zit er schroefdraad in de steun van de dynamo? (alternator?)
Het probleem met de beschermkap van de distributieriem, komt jou dit ook bekend voor? Vr. Groeten.

Ronald10414 0

21 jaar

Dat boutje waar deze monteur het over heeft zit boven de waterpomp en die haal ik altijd teru door er een magneet bij te houden.
Daarna met een punttang vasthouden en de moer erop draaien.
Die bout kan er niet uit vallen en moet er nog zitten.
Jos.

jos_br.5982 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.