Volkswagen VW Golf: Kapotte airopomp...

Bouwjaar: 1999

Ik heb 4 maanden geleden een exlease Golf gekocht. Diezelfde week voor een grote beurt en apk naar de VW garage gebracht, zodat alle mankementen gelijk opgelost konden worden. Airco storingen zijn toen uitgelezen, verder niks aan de hand. Nu het wat warmer begint te worden, blijkt de airco het niet te doen. Deze week naar een andere VW garage -> wat blijkt, te weinig vloeistof. Nu is dus doordat ie niet genoeg vloeistof bevatte, speling bij de pomp gekomen. Er kwam ook allemaal slijpsel uit. De garage zegt dus dat deze binnenkort kapot zou kunnen gaan. Volgens mij een dure grap (ik weet niet wat dit kost). Naar mijn idee had dit bij de grote beurt/ apk naar voren moeten komen en vind ik dat VW garage toch wel enigszins schuldig is. Is dit reëel of niet? Ik weet niet hoe ik dit het beste kan aanpakken. De garage zal niet zitten wachten op schadeloosstelling denk ik.

wielens8

Geplaatst door wielens8 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

dutch123 (0), 19 jaar geleden

Je zegt niet of de airco het wel of niet deed toen je de auto naar de eerste dealer bracht. Als de dealer het storingsgeheugen uitleest, en er staat niets in, moet hij aannemen dat alles in orde is. Hij zal/kan niet zoeken naar toekomstige problemen.
Dat later de boel stuk gaat, kan hij niet helpen, maar ik kan me je teleurstelling voorstellen.

Averdonk (0) PRO, 19 jaar geleden

Er komt geen speling op de pomp door te weinig koelmiddel, wel als er geen smeerolie in zit. Dit is van buitenaf niet te controleren of te meten. Ook de hoeveelheid koelmiddel is met uitleesapparatuur van vw. niet uit te lezen. Wel eventueel aanwezige (electronische) storingen en een aantal drukken, maar dan houdt het ook op. Te weinig koelmiddel kan inderdaad komen door speling op de pompas. Om in de toekomst minder problemen te krijgen is het raadzaam op de pomp, zeker indien er slijpsel inzit, zo snel mogelijk te vervangen. Hiermee voorkom je dat er slijpsel uit de oude pomp via het systeem in de nieuwe pomp komt. Beter is nog om het systeem te laten spoelen en tevens de filter/droger te vervangen. Overigens heeft dit alles niets met de apk van de auto te maken. Het maakt er geen deel van uit en als de eerste vw-dealer geen airco-apparatuur heeft kan er ook bij de grote beurt niet naar gekeken worden. Als je toen verder geen klachten hebt doorgegeven, is er voor hun ook geen aanleiding om hier verder naar te ( laten ) kijken, wat ook zeker extra kosten met zich brengt. Succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.