Volkswagen Golf IV: Kapotte homokneet

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Onze zoon heeft sinds maart een golf 4 en heeft nu voor de derde keer de homokneet kapot. Onze monteur weet het ook niet meer. Weet iemand wat het kan zijn ?
BVD

Biginkie

Geplaatst door Biginkie (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Dus elke maand 1?
Dat lijkt me heel erg stug,zal wel iets anders aan de hand zijn denk ik.
Wat is precies het probleem? Hoor je bijgeluiden en wanneer hoor je die? Of voel je trillingen?

Biginkie (0), 13 jaar geleden

Ja de eerste keer al na twee weken. Er is geen bijgeluid of trilling. In een keer kapot en doet ie niks meer. Ik kreeg net een bericht dat het de motorsteun zou kunnen zijn.

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Leg eens uit wat precies het probleem van de auto is.

dutch123 (0), 13 jaar geleden

Ga er maar vanuit dat je twee keer voor niets de homokoneet hebt laten vervangen.
Wat is de klacht? Niet gewoon een stuurkogel of fusekogel?
(even auto op de krik zitten en aan het wiel trekken)

Biginkie (0), 13 jaar geleden

Het probleem is dat hij tot 3 keer toe als je over een drempel rijdt het gebeurd. En gewoon een drempel met normale snelheid. In een keer doet hij niks meer, we hebben er gisteren onder gezeten en aan het wiel getrokken. De kogeltjes komen er gewoon uit. Ik denk zelf dat er iets met deze auto is gebeurd voor onze zoon hem heeft gekocht. Toch een motorsteun die krom is misschien?

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Wat doet dan niks meer? Valt de motor uit? Of blijft de motor wel draaien maar de auto rijdt niet weg?
Maak eens een foto of video (video op youtube zetten) van die kogeltjes,want het is niet duidelijk waar je het precies over hebt.

Biginkie (0), 13 jaar geleden

De motor doet het wel maar de auto krijg je niet meer van zijn plek ( slepen dus) We hebben de auto nu niet thuis staan maar zal eens een foto van maken

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Misschien zit er om wat voor reden dan ook een te korte ( kortere ) aandrijfas onder..

Ook al zou er speling op het wiel zitten, dan loopt nog zo snel de homokineet niet kapot, zeker niet zo vaak achter elkaar..

Aangezien er geen speling op het wiel zit, kan ik me even niks anders bedenken..

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Is de homokineet wel juist in elkaar gezet? Dus ook de borgveer....

densteven (0), 13 jaar geleden

spant inderdaad de borgveer wel genoeg?tkan ook zijn dat de aandrijfas diet goed schuift aan de kant van de boite.als deze vastzit en je rijd af een drempel,de wielen gaan omlaag dus de afstand tussen uw wiel en boite
verlengt.deze verlengeng word opgevangen door dat stuk van de aandrijfas(kant van de boit).

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.