Volkswagen Kever: kever uit 1952 valt telkens stil na zo´n 20 km

Bouwjaar: 1952, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1200 30pk

De kever valt telkens uit na zo´n 20 km, heb de verdeel kap en rotor al vernieuw met ook de kabels enz, brandsstof pomp vernieuwd enz.
wel vind ik dat de bobiene wat warm aan voelt. soms start hij weer na een uurtje.
hopelijk is er iemand die mij met wat tips op weg helpt, ik weet het even niet meer.

ikBen

Geplaatst door ikBen (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Beetle? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Je kunt 2 zaken testen ! Is er nog ontsteking en/of is er nog benzine in de carburateur en pomp als de motor stopt. De brandstofleiding is van metaal van voor naar achter en deze kan vol zitten met roest . Oude wagens hebben vaak problemen waar je als het om nieuw ging niet aan denkt . Het electrishe systeem is nog 6 volt maar zijn ook alle vervangen ondelen dat ook ? Hoe ziet het oppervlak van de contactpunten er uit ?? Blank wit of blauw, dat laatste is niet goed . Vaak is de condensator niet goed of de weerstandswaarde van de bobine te laag .
Maak er eerst studie van om te zien in welke richting je moet zoeken. Het was wel een van de eerste auto's die je in ons dorp zag rijden .... met brilletje neem ik aan .
Groeten.

kaleido 1 (965) PRO, 11 jaar geleden

Tank zuigt geen vacuum?

ikBen (0), 11 jaar geleden

Nee tank zuigt geen vacuum, alles geprobeerd, denk nu zelf de flotter na tezien.

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Heerlijk zo'n oudje hier op problemcar.
Als ie weer afslaat moet je de kabel die vanaf de bobine komt naar de verdelerkap toe een lostrekken uit de verdelerkap en bij massa leggen en starten ( twee man wel handig ) heb je vonk? Vonk moet krachtig blauw zijn.
Wel ontsteking? ga dan verder met het brandstofsyteem.
Neem een klein beetje benzine mee en giet een heel klein beetje boven in de carburateur en start meteen...geeft ie nu teken van leven?
Vapourlock kan een oorzaak zijn... klemmende vlotternaald door hitteuitzetting enz.

ikBen (0), 11 jaar geleden

Bedankt ga het morgen direct testen, houd u op de hoogten.

Jaap A (0), 11 jaar geleden

Goede morgen Particulier,

Ik heb een soort gelijk probleem gehad met een oude peugeot 106 wel starten rijden en dan afslaan, na een poosje wachten wel weer starten, bleek de bobine te zijn die werdt ook wel wat warm en had inwendig een breuk in de wikkeling,, deze zette uit door de warmte en kon zo na een poosje de vonk niet volledig overbrengen en stopte ermee. na afkoelen krimpt de wikkeling weer en starte hij ook weer, bobine vervangen en weer tip top in orde..bij uitlezen nauwelijks te zien op een scherm, een oude monteur ontdekte de onderbreking (wat leek op een vuiltje op het scherm):)..

rebel57 (0), 11 jaar geleden

Als dit alles niet geholpen heeft, controleer de condensator. Deze zou wel eens kunnen doorslaan als die wat warmer wordt.
Je kunt hem ook even afkoppelen, en dan kijken of die het euvel nog heeft

dick.timmerman (0), 11 jaar geleden

Misschien een hele domme reactie, maar zit het brandstoffiltertje niet dicht (door water in de tank). Ooit meegemaakt met Golf I. Rijden, paar km later stotteren en stil. Even wachten, rijden stotteren en stil.
Brandstoffiltertje omgedraaid (waardoor hij niet meer als filter fungeerde) en probleem opgelost. Nooit meer last gehad. Natuurlijk wel een nieuw filter erin gezet. Probleem was dat de (toen) papieren filters bij een drupje water in de leiding al helemaal dicht sloegen. Beter filter geïnstalleerd en klar was kees.

harnak (0), 11 jaar geleden

Heb je het alleen met warm weer ogf is het beter als het kouder is?

maarten4874 (0) PRO, 11 jaar geleden

klepspeling niet te krap?

marcoootje (0), 11 jaar geleden

Ik had met een Opel Kadett, eerst 40 km rijden en dan een half uur stil, ik heb welleens ver weg gestaan toen ie dat deed. Het was een relais dat kapot was.

Ik weet eigenlijk niet hoe een bobinekwaal bij een kever aanvoelt, kan best zijn als ie te heet word dat ie niet goed is, is bij een Golf ook zo.

Marco

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Word niet gereageerd.. alle opties ijn al genoemd nu is het aan meneer zelf, we wachten af

ikBen (0), 11 jaar geleden

Was even het land uit.
Het was inderdaad tog de bobine, wil een ieder hartelijk bedanken de steun, geweldig.
hartelijke groetjes
C.A.B.Kauling.

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Graag gedaan...en blijf plaatsen he :D

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.