Beste,
Heb hier een gereviseerde kevermotor die niet goed presteert.
Starten en stationair draaien is geen probleem maar motor valt als het
ware,,dood,, bij overgang naar hoger toerental.Ik heb de 30pict2 al eens verandertmaar
probleem blijft.Heb er dan eens een 30pict3 opgezet en draait iets beter stationair
maar probleem bij stijgend toerental blijft.Klepspeling goed,nieuwe bougiekabels en rotor,toerafvaltest
bij alle cil.goed.Alle mogelijke plaatsen voor valse lucht bespoten met startpilot(zonder toerental verandering)
Zou de inlaatcollector misschien doorgeroesr kunnen zijn naar het uitlaatbuisje eronder??
Ontsteking staat goed.
Heeft iemand met keverervaring een gedacht i.v.m dit probleem?
Alvast bedankt voor de tips
Mvg.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Yves gereviseerd is een ruim begrip . Waar ik het eerst aan denk is de nokkenas.. Worden alle kleppen voldoende ingedrukt? Ook de ontsteking is een controle waard. Voor de vervroeging werden allerlei Systemen bedacht. Centrifugaal met en zonder vacuum vervroeging . Ook kwam voor uitsluitend vacuum vervroeging. Welke heb jij en is alles goed gangbaar en het vacuumpotje niet lek? Is bij de ontsteking met centrifugaal vervroeging de rotoras soepel een stukje heen en weer te draaien ? Wat is bij die motor de max. vervroeging die jij meet ? Succes.
Dank voor reactie,
motor draaide 2 jaar geleden nog normaal maar is gereviseerd omdat 1 cil vastzat door water.
Deze cilinder en al de kleppen zijn dus in orde gesteld in een revisiebedrijf waarvan ik de mensen
persoonlijk ken.
De vacuumdoos is ok.Maar toch is het hetzelfde als valse lucht zoals bij de de kevers met een rubbereren
verbinding in inlaatbuis.
Ik kijk morgen eens naar de centrifugaal maar de storing begint toch vlug bij een beetje openen van de
gasklep.
Ik laat nog iets weten.
Komt er wel voldoende benzine?
Wat de mod.ook zegt maar als er in de carb. voldoende zit moet dat inhouden pas na enige sec. plaats hebben. Als die inlaatrubbers zouden lekken loopt de motor niet stationair . Groet.
dit is een motor zonder inlaatrubbers maar met vaste buis.
benzinepomp is ook vernieuwd,maar zal eens proberen met hoger gelegen tank en zonder pomp
nieuw benzinepompasje was zelfde als oude
we zoeken verder, nog eventuele tips?
als ik iets vind,laat ik het zeker weten
MVG
Heb hier ooit meegemaakt met een boxerbus die de nok van de nokkenas voor de benzinepomp te ver had afgesleten.
Liep ook alleen maar stationair,heb er toen een electrische pomp opgezet.
Dus meet de brandstofdruk met rijden op.
check of je acceleratie pompje op je carburateur wel goed en direct inspuit als je gas geeft en de smoorklep met je vinger open houd. Dat is mijn ervaring met kever motoren. Carb dan ff goed doorblazen en het probleem is weg.
Als je wat remmenreiniger méé inspuit met gasgeven én de motor pikt beter op is het een benzinekwestie.
Ik neem aan dat je met een timing lamp het tijdstip én vervroeging hebt gecontroleerd. Dus ook niet té vroeg zodat de motor gaat pingelen?
Euro 98 is steeds lastiger te krijgen, BP heeft het nog wel. Shell niet meer.
Uitlaat zit niet verstopt?
Je kan ook met een oudere motor met een 4gasmeter allerlei diagnoses stellen, ook valse lucht bv.
Je ontsteking valt niet deels "weg" op toeren? Denk aan massdraadje op de vervroegingplaat in de verdelertoren bv.
Als je met een andere carburateur hetzelfde probleem hebt zit het dus niet daarin lijkt mij.
Is je bougievonk een dikke centimeter in de buitenlucht?
succes! laat zo'n oude kever je niet foppen!
Bedankt voor de tips,
en inderdaad ik voel mij een beetje gefopt door deze oude kever
het is eens terug naar basic
maar ik wil het probleem vinden(en volgens mij is het iets eenvoudig)
vonk op bougiekabel is krachtig en zeker 1cm
uitlaat blaast goed door:maar inderdaad(ik ken het probleem van bij renault)in het begin is het goed en na een paar
min.niet meer,uitlaat los en probleem weg.Mvg
Kijk eens of je inlaat spruitstuk/verwarmings pijp niet intern lekt.
Ik heb zelf zo'n pijp gehad, en die was van binnen niet verstopt maar verrot.
Had ongeveer de zelfde klachten.
Ook eens problemen gehad met de condensator van de ontsteking, waardoor de Kever erg begon in te houden.
13 jaar
inlaatspruitstuk verrot zou kunnen
kontaktpunten zijn niet ingebrand,dus condensator voor mij ok
is probleem met inlaatspruitstuk (zonder rubbers) gekend bij kever kenners
Ook op het Kever Forum wordt meer gesproken over verstopte inlaatspruitstukken (verwarming gedeelte) dan over verrotte.
Maar ik las dat 1 van de cilinders waterschade heeft gehad, misschien ook water in het uitlaat systeem gezeten, waardoor spruitstuk rot is
13 jaar
bij nadere controle van de tweedehands carbu 30pict2 zag ik dat er geen afdichtingsring(ong 4mm breed)zat
op de elektrische afsluitklep
heb deze dan van de oude carbu gebruikt
motor start goed en hapert niet meer bij gasgeven
probleem opgelost
Allen bedankt voor de tips
Mvg
bedankt voor je reactie.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Karmann Ghia of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar