close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : Klapperend geluid bij wiel...

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Hi,

Ben pas door gegleden en keihard tegen een stoeprand aangeknald. Gevolg; draagarm ingedeukt. Deze heb ik vervangen.

Maar als ik nu gewoon rij, hoor ik een klapperend geluid bij de aandrijfas. En dat vanaf 40km/uur. Hoe sneller ik ga, hoe sneller het geluid. Dit geluid had ik voorheen ook als ik een bocht naar rechts maakte. Toen werd me verteld dat ik de aandrijfas linksvoor moest vervangen.

Mijn vraag; is het nu ook de aandrijfas die dit geluid veroorzaakt?

Geplaatst door

VWHaf (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is mogelijk want die heeft natuurlijk een goede klap gehad en mischien ook wel het lager?
succes jan

jan5047 0
badge

14 jaar

[quote=jan5047]Is mogelijk want die heeft natuurlijk een goede klap gehad en mischien ook wel het lager?
succes jan[/quote]
Wiellager bedoel je?

VWHaf 0

14 jaar

ja bedoel wiellager
gr jan

jan5047 0
badge

14 jaar

Wiellager denk ik niet meteen, je homokineet zal wel kapot zijn, is ook het geluid wat je hoort.

Heb al gezien dat de fusee stukken al een krom waren, dus het gedeelte waar het lager in zit, was met het oog niet te zien, wel als het wiel erop zat..

stefan84 0

14 jaar

Goede middag ik neem aan dat het de rechterkant is ? Door de lengte van de aandrijfas is deze bij een op @#$% r bijna altijd krom . Ik zou hem in ieder geval demonteren en uit elkaar halen om de kooien waar de kogels in zitten op breuk te controleren .De veerpoot is bij zo'n klap ook vaak krom , meten is weten staat je stuur nog recht.? Succes en houd de gang er in . Jan

Punt 50
badge

14 jaar

Hou niet alleen de gang erin, maar hou ook het stuur vast :-)

Zal wel een beetje trekken of raar doen, maar zou hem erna eens weg brengen om te kijken of hij uitgelijnt moet worden.

stefan84 0

14 jaar

Ik ben met de rechterwiel tegen de stoep aangeknald. Maar het geluid komt van links. Stuur staat idd een paar cm scheef. Daarnaast trilt de stuur niet, of trekt de auto ook niet. Tenzij ik de stuur helemaal naar links/rechts draai, draait ie op het einde heel snel...

VWHaf 0

14 jaar

Draait hij op het einde heel snel ??

Waarschijnlijk is er nog meer scheef, omdat het stuur ook niet recht staat!

Controleer de boel maar eens..Zeker als hij een harde klap gekregen heeft.

stefan84 0

14 jaar

Voor ik de draagarm verving, draaide de stuur heel snel. Maar nu heel ff. Naast de aandrijfas, wat zou ik dan nog meer moeten controleren? Stuurhuis? Spoorstangen?

VWHaf 0

14 jaar

Stuurstang zowiso even controleren..Stuurhuis niet meteen.

Dat geknak kan best de homokineet zijn die je hoort, maar dat verklaart geen scheef stuur.

stefan84 0

14 jaar

meestal wil het dat je spoorstang ook krom is heb het zelfde ook eens gehad draagarm vervangen,aandrijf as en spoorstang en wielen laten ballanceren en uitlijnen dan moet alles weer goed zijn

meestal wil het dat je spoorstang ook krom is heb het zelfde ook eens gehad draagarm vervangen,aandrijf as en spoorstang en wielen laten ballanceren en uitlijnen dan moet alles weer goed zijn

Klapperen boven 40 km/u kan ook een los binnenscherm in de wielkast zijn. Soms wordt het simpelste over het hoofd gezien. Je hebt het n.l. over een klapperend geluid. Het geluid van een homokineet of wiellager klinkt normaliter heel anders.

E.T.Wiersum 0

14 jaar

De één noemt het klapperen, dan andere ratelen of knakken..Altijd lastig te beoordelen achter de pc..

Daarbij is er nog meer aan de hand, anders staat het stuur wel recht.

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.