close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : Stationair bokken en abs golf 3 gti

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 8v ady

Hoi ik heb me net aangemeld op dit mooie forum met veel info om een oplossing voor mijn problemen te vinden.

Ik heb 2 problemen waar ik niet verder mee kom.

Probleem 1

Motor bokt en loopt onrustig stationair bij warme motor.

Het betreft een golf 3 gti 2.0 8v motorcode ady.
Ik heb de auto nu zo'n 2 jaar in bezit en heb al te veel dingen geprobeerd om het probleem te verhelpen.

De motor loopt warm onrustig stationair. Op zich rijdt de auto goed alleen stoort het me enorm. Het afgelopen jaar heb ik het volgende vervangen:
krukaspositiesensor
luchtmassameter origineel
hallgever imitatie
bogies origineel
rotor+ verdeler origineel
luchtinlaat temperatuursensor origineel
lamdasensor (ntk met stekker)
koelwater temperatuursensor origineel
Verder aarding gecontroleerd, vacuum gecontroleerd, baterij spanning, krukastiming

Toch mocht dit alles niet baten. het probleem blijft. Ik heb zelf vagcom en er worden geen fouten weergegeven. Gasklep opnieuw ingeleerd ook zonder resultaat. Ontsteking via vagkom afgesteld maar ook geen resultaat.

Dingen waar ik mij twijvels over heb:
bobine?
bougiekabels (+- 2jaar oud)
koolstofklep voor bezinedampen?
computer?
injectoren misschien?
rembekrachtiger lek?
brandstofdruk?

De auto heeft 274.000 km gelopen en rijdt verder goed met een gemiddeld verbruik van 6 liter per 100km. De motor verbruikt wel veel olie zo'n 1-1.5 liter per 1000km.

Heeft iemand een idee of ik bovenstaande zaken kan testen? of iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad? En eventueel DE oplossing.

probleem 2:

Het bekende abs lampje.
De abs computer is niet uit te lezen. Vagkom geeft storing: too many erros to cumminicate aan. Ik heb een 2e hands computer geprobeerd maar daar precies hetzelfde probleem
Ik heb vanaf de uitleesstekker de bedrading gecontoleerd naar een soort van verdeelblokje achter het stuur. Vanaf daar gaat het de tellerbak in. Met vagkom klikt de tellerbak wel maar op een of ander manier komt ie er niet door.

Ook hier verschillende dingen geprobeerd:
spanning gemeten op de bekabeling van de abs computer: geeft constante stroom en geschakelde voeding stroom(pins weet ik niet uit me hoofd)
sensoren 4x vervangen( duur was 300 euro)
de abs pomp in de motorruimte getest door hem door te schakelen--> pompt doet het
relais getest 79 en 179 beide werken goed

Mijn vragen:
Heeft de tellerbak te maken met de abs computer?
Waar zou het probleem kunnen zitten?

Ik hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen. De dealer weet het niet en ik kom er zelf ook niet goed uit.

mvg peter

Geplaatst door

peter139 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Peter

Even over de motor :

Hoe heb je de timing gecontroleerd van de distributie en ontsteking ? Wel zo belangrijk dat dit echt 100% goed staat.

Verder, werkt de lambdasonde naar behoren ? Kun je ook in de meetwaardeblokken controleren in Vagcom.

Heb je de weerstand van de koelvloeistof temp sensor een gemeten ? Koud en warm ? De temp kun je ook zien in Vagcom.

Dus zo loopt hij eigenlijk goed, alleen tijdens stationair draaien heb je problemen ?

Het olieverbruik doen ze wel meer, daar zou ik me niet zo druk over maken, als je maar zorgt dat hij gewoon op peil is, Je zou eventueel eens de compressie kunnen meten.

Voor een schema of verdere info kun je eens kijken op : www.volkswagen.msk.ru en dan in de linkerkolom bij engines, zoek je motorcode even op..Schema`s zijn veel in het engels te vinden.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Hoi stefan

De timing heb ik gecontroleerd aan de hand van de markeringstekens op het vliegwiel, het nokkenaswiel en de onstekingsaswiel. Dit staat 100% goed.(al vaak bij vw motoren de distrubutie vervangen)

De lambda sonde is nu 2 maand oud. Na het monteren van deze sensor is me verbruik wel gedaald van 7l per 100km naar 6l 100km.
De waardes liggen binnen de tollerantie van vagkom waneer de motor stationair draait.

De weerstand waarde van de koelvloeistoftemp heb ik niet gemeten. Ik zou ook niet weten binnen welke ohm waardes deze zou moeten zitten. het is een sensor met 4 polen ik zal eens meten.
Ik heb afgelopen maand 2 nieuwe originele sensoren geprobeerd, maar beide maken geen verschil. (had wel gehoopt dat het hier in zat)

De problemen zijn inderdaad alleen bij warme motor en stationair. Olietemperatuur ligt meestal rond de 90 graden. Wanneer ik de motor aan heb met de kap open, voel je hem echt schudden, maar met een heel klein beetje gas (1500toeren) voel ik minder gebok en boven de 2000 is het helemaal weg.

ik heb vandaag eens op deze site zitten zoeken en 1 probleem kan het zeker wezen: bogiekabels. Ze zijn erg hard(logisch met dit weer) maar deze zijn pas 2 jaar oud. Het zijn volgens mij wel imitatie misschien dat dit het kan zijn. Vanavond de plantenspuittest eens proberen....

Je had het over compressie van de cilinders. Indien hier verschil in zit, zou dat mijn schokken kunnen veroorzaken?

peter139 0

14 jaar

Peter

Als je de sensor meet moet je aansluiting 1 en 3 hebben, meet even de weerstand en plaats die hier neer..

Compressie meten zou je altijd eens kunnen doen, aangezien je al heel veel vervangen en gecontroleerd hebt, zit hier misschien een afwijking o.i.d. in, het hoeft overigens helemaal niet, maar je weet het maar nooit.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Nou vanavond de plantenspuitmethode geprobeerd. Licht uit motor aan.
Ik zag veel kleine vonkjes, en hoe natter het werd hoe meer vonkjes er waren. Het viel me op dat er bij 1 rubber op de verdelerkap het veel meer was dan bij de rest. Alleen zag ik de vonken niet overslaan naar de massa.

Zou dit dan het probleem zijn? hebben jullie merkadviezen waar ik wat aan heb? bv beru, bosch, facet (orgineel wil ik niet ivm de dealerprijzen)
ik zal de koelvloeistofsensor morgen eens doormeten

gr peter

peter139 0

14 jaar

Peter

Dat bokken kan heel goed aan de kabels liggen, ze mogen niet vonken, het betekent dus dat ze onder belasting en bij vochtig weer doorslaan, wat ook dit kan verklaren.

Ik zou ze zowiso vernieuwen! Beru of bosch is ook niet verkeerd..

De sensor zou je eventueel nog even kunnen meten, eigenlijk op het moment dat de motor slecht loopt, bv koud of warm, en plaats de waarde even hier.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Na zaterdag de bogiekabels vervangen te hebben (beru) is het een stuk beter geworden! Ik heb ook de bogies vervangen en een busje injectiereiniger in de tank gedaan. Het lijkt of de motor rustiger loopt. Het is nog niet helemaal weg maar we zijn wel op de goede weg. De trilling is minimaal bij warme motor.

Ik heb de koelvloeistoftemperatuurmeter doorgemeten en ik meet de volgende waarders:
temperatuursensor 1: koud 0,6 ohm op de eerste 2 polen en 1,4 ohm op de andere 2 polen temperatuur ongeveer 30 graden
temperatuursensor 2: koud 2.0 ohm op de eerste 2 polen en 4,0 op de ander 2 polen. Ik had de senor in mijn hand en de waarde van 4.0 ohm begon langzaam terug te lopen.

Nog 2 vraagjes:
-is een krukaspositiesensor magnetisch?
-Hoe kan het dat mijn verdelerkap niet goed centreerd op de verdeler? het is orgineel vw, ik heb de nummers via internet er bij gezocht, dus de dealer heeft wel het goede onderdeel geleverd. De kap centreerd niet goed. Het palletje zit wel gewoon in de inkeping.... ik heb het toendertijd opgelost met een stukje tape, en dat werkt goed. De punten zijn mooi gelijkmatig ingesleten maar het lijkt op een produktiefout.

Probleem 2 met de abs loopt nog steeds. Is er iemand die daar iets over kan zeggen?

peter139 0

14 jaar

Peter,

Volgens mij heb je de sensor verkeerd gemeten, want die waardes kloppen helemaal niet,

Zie :

[url=http://img194.imageshack.us/i/59399728.p...][img]http://img194.imageshack.us/img194/52/59...[/img][/url]

Verdeelkap, Die kun je er maar op 1 manier goed opzetten, hij valt in een soort uitsparing, als hij er goed opzit kun je ernog een heeeel klein beetje mee bewegen ( draaien als je dat soms bedoelt ) maar dat is wel normaal.

De krukaspositie sensor is magnetisch inderdaad..

stefan84 0

14 jaar

[url=http://img41.imageshack.us/i/78319269.pn...][img]http://img41.imageshack.us/img41/7894/78...[/img][/url]

→ Contactbezetting van stekerverbinding T55 kabelstreng/regelapparaat -J104


Contact
Kabelverbinding naar onderdeel ...

1
=>
Massa (contact 31)

2
=>
ABS-uitlaatklep LV -N102

3
=>
Contact 30 via relais voor ABS -J102

7
=>
EDS-uitschakelrelais -J263

13
=>
ABS-drukcontroleschakelaar -F137

15
=>
Relais voor hydr. ABS-pomp -J185

16
=>
Sensor rempedaalstand -G100

18
=>
ABS-uitlaatklep RA -N135


Contact
Kabelverbinding naar onderdeel ...
Contact
Kabelverbinding naar onderdeel ...

19
=>
Massa (contact 31)
37
=>
Klep 1 van sperdifferentieel -N125

20
=>
ABS-inlaatklep LV -N101
38
=>
ABS-inlaatklep RV -N99

21
=>
ABS-uitlaatklep RV -N100
40
=>
Klep 2 van sperdifferentieel -N126

26
=>
ABS-drukcontroleschakelaar -F137
41
=>
Sensor rempedaalstand -G100

27
=>
ABS-toerentalsensor RA -G44
42
=>
Stekerverbinding T2z/2 (K-kabel)

28
=>
ABS-toerentalsensor LA -G46
45
=>
ABS-toerentalsensor RA -G44

29
=>
ABS-toerentalsensor RV -G45
46
=>
ABS-toerentalsensor LA -G46

30
=>
ABS-toerentalsensor LV -G47
47
=>
ABS-toerentalsensor RV -G45

31
=>
Sensor van hydr. pomp -G101
48
=>
ABS-toerentalsensor LV -G47

32
=>
Remlichtschakelaar - F
49
=>
Sensor van hydr. pomp -G101

33
=>
Contact 30 via relais voor ABS -J102
52
=>
ABS-controlelampje -K47

34
=>
ABS-relais -J102
53
=>
Contact 15 via stekerverbinding T1

35
=>
Accu + via S54
54
=>
ABS-inlaatklep LA -N134

36
=>
ABS-uitlaatklep LA -N136
55
=>
ABS-inlaatklep RA -N133

[url=http://img194.imageshack.us/i/68948441.p...][img]http://img194.imageshack.us/img194/9553/...[/img][/url]

→ Contactbezetting van stekerverbinding kabelstreng/kleppenblok -N55

Contact
Kabelverbinding naar onderdeel ...

1
=>
naar -J104 via T55/36

2
=>
naar -J104 via T55/38

3
=>
naar -J104 via T55/54

4
=>
naar -J104 via T55/2

5
=>
naar -J104 via T55/20

6
=>
contact 30 via J102

7
=>
naar -J104 via T55/21

8
=>
naar -J104 via T55/18

9
=>
naar -J104 via T55/55

10
=>
contact 30 via J102

11
=>
naar -J104 via T55/37

12
=>
naar -J104 via T55/26

13
=>
naar -J104 via T55/13

15
=>
naar -J104 via T55/40

[url=http://img130.imageshack.us/i/90314843.p...][img]http://img130.imageshack.us/img130/9016/...[/img][/url]

→ Contactbezetting van de stekerverbinding kabelstreng/hydraulische ABS-pomp -V64


Contact
Kabelverbinding naar onderdeel ...

1
=>
contact 30 via relais voor hydr. ABS-pomp -J185

2
=>
naar -J104 via T55/49

3
=>
naar -J104 via T55/31

4
=>
massa (contact 31)

[url=http://img693.imageshack.us/i/86089140.p...][img]http://img693.imageshack.us/img693/6596/...[/img][/url]

→ Contactbezetting van de stekerverbindingen voor de voedingsspanning en zelfdiagnose met elektronicatester V.A.G 1551 (vanaf 08-'93)

Contact 4
=
Massa (contact 31)

Contact 16
=
Plus (contact 30) via S22

Contact 7
=
K-kabel via de kabelverdeler TV 14 (boven de relaisplaat), stekerverbinding T2d/2 naar regelapparaat -J104 contact 42

stefan84 0

14 jaar

Beste stefan (en de rest),
Bedankt voor je info!

Ik heb een hoop gemeten vanavond veel info met hopelijk stap dichter bij de oplossing!
Allereerst de sensoren maar eens doorgemeten:

Beide koelvloeistofsensoren zijn nieuw. Een is reserve omdat ik dacht dat het daar in zat.
Sensor 1 bij 90 graden 251ohm (gemeten met vagkom)
Sensor 2 bij 2 graden 4900 ohm
Bijde sensoren zijn dus wel goed, hier ligt het niet aan. De motor loopt opzich goed, alleen vind ik hem toch nog iets te veel bokken. Misschien is het wel ouderdom…

Ik vroeg of de krukasposite sensor magnetisch was, omdat ik vermoed dat er wel eens ijzerslijpsel op zou kunnen zitten. Ik wil dit ook nog even bekijken. Motorsteun moet dan wel even los heb ik gezien.

Ik heb voor de rest de auto even aan vagkom gehad. Ik zag geen afwijkende dingen.
Hieronder een paar plaatjes van de stationair lopende motor op bedrijfstemperatuur:
[img]http://i46.tinypic.com/wk0mjo.jpg[/img]
[img]http://i46.tinypic.com/33uyd1j.jpg[/img]

Alle waardes zitten binnen de tolleranties, en vagkom geeft geen storingen. We zoeken nog even verder.

ABS:
Deze melding krijg ik dus voortdurend:
[img]http://i50.tinypic.com/ve812o.jpg[/img]

Ik heb alle bovengenoemde stekkers gecontroleerd:
Van de dikke stekker op de abs regelmodule heb ik een ding gevonden wat niet goed was:
Pin 3 moet hier nu constante voeding op staan? Hier staat bij mij geen stroom op.

De 15pins stekker op de abs-module(in de motoruimte) heb ik doorgemeten:
Contacten 1-5 heb ik er niet in zitten
Op pin 6 heb ik geen constante stroom! Ook geen contactstroom
Pin 7 en 8 waren goed
Pin 9 had ik enige weestand
Pin 10 ook geen stroom! Ook geen contactstroom
Pin 11 t/m 15 waren er wel alleen kon ik ze niet terugvinden op de lange stekker op de regelunit onder de achterbank.

De 4 pins stekker op de pomp:
Pin 2 en 3 hebben contact met de abs module, massa is goed en pomp draait ook wanneer ik de relais in de zekeringkast doorverbind.

De k-lijn vanaf de zelfdiagnosestekker tot de abs-regelmodule is goed!

Ik heb nogmaals de andere abs-regelmodule geprobeerd, en het viel me op dat er iets ging klikken in de motorruimte wanneer het contact aangezet wordt.
Ook de beide relais 79 en 179 in de zekeringkast klikken beide wanneer er contactstroom op komt.
De beide zekeringen boven deze relais zijn ook goed
De zekering nr 4 in de zekeringskast is ook goed

Mijn vragen over de abs
Op een of de ander manier krijgt de abs regelmodule blijkbaar geen stroom. Waar te zoeken?
Is het normaal dat er geluiden uit de motorruimte komen bij het op contact zetten van de auto?
Wat zou ik nog kunnen testen uitproberen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Mvg peter

peter139 0

14 jaar

Peter,

De waardes zijn allemaal netjes! Maar voor de ABS, probeer voor de flauwekul eens om de radio of km teller unit los te koppelen, of een andere controler, en probeer dan eens of je erin kan komen..

Vaker heeft dat wel succes..

Welke versie van Vagcom gebruik je ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hoi stefan

Heeft een tellerunit te maken met de abs? Ik hoor hem namelijk wel klikken in de tellerunit bij het op contact zetten, maar hij komt er niet door.

ik heb eeen schema er bij gezocht op http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_... Ergens onderaan zijn bedradingsschema's ook van abs

Het blijkt dat de pin 3 op de abs regelmodule en de pin 30 op de 15-pins stekker met elkaar te maken hebben. Ik heb op beide geen stroom. Zou het dan toch een van de 2 relais zijn? Maar eens kijken of een paar 2e hands relais kan krijgen om te testen

ik heb 2 versies 309.1 en 411.2 beide verouderde versies, maar het werkt voor mij wel

gr peter

peter139 0

14 jaar

Hoi vanavond weer bezig geweest met de abs

Ik heb een aantal dingen geprobeerd:
Nieuwe zekeringen gemonteerd voor de abs.
Beide relais 79 en 179 doorgemeten en getest: beide waren goed

Een van de problemen is de voeding van de regelmodule. Ik heb diverse schema’s er bij gehad maar ik kom er niet uit.
Pin 33 en pin 3 moeten constante stroom op de abs-regelmodule in de auto hebben. Dit loopt via een relais volgens de info van stefan. Toch krijg ik geen stroom op de regelmodule. Zou dit een draadbreuk zijn?

Vervolgens hier op de site bijna alle abs topics doorgelezen. Ik vond een post over het niet kunnen lezen van de regelmodule. In deze post stond dat je naar apperaatbeheer moest gaan en en de compoort bij geavanceerde opties van 16 naar 8 moest zetten. Dit geprobeerd en opeens kon ik hem uitlezen!

Het resultaat:
[img]http://i49.tinypic.com/1gn134.jpg[/img]

En

[img]http://i48.tinypic.com/2ughywy.jpg[/img]

Ik ben blij want ik weet nu waar ik moet zoeken.
Er lijkt dus wel een probleem met de voeding. en een sensor die vuil of kapot is.

Vraagje weet iemand de afstand tussen een abs sensor en de rotorplaat?

We sleutelen nog even verder

Gr peter

peter139 0

14 jaar

Peter,

Mooi om te horen, je bent weer een stap verder..Zou eerst de foutcode`s eens wissen en kijk welke er eventueel terug komen, op de site van gerritspeek kun je de code`s opzoeken.

De sensor kan er maar op 1 manier in eigenlijk.

Zo te lezen ( foutcode`s ) vermoed ik dat ik het probleem grotendeels in de bedrading te zoeken is.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

stefan idd, 6 codes lijken veel maar het heeft allemaal met elkaar te maken. Ik heb de codes gewist maar het lampje is nog niet uit.
B+ kan te maken hebben met een slechte aarding of 12+. morgen de aansluitingen maar eens controleren en de koolborstels van mijn dynamo. Geeft wel mooi 13,8volt maar je weet maar nooit.
G47 voorste wielsensor zou te maken kunnen hebben met een kapotte ashoes een jaar geleden...

peter139 0

14 jaar

Weer een stap verder:

Vandaag nog 'maar' 1 foutmelding van de abs. Ik heb gisteravond het volgende gedaan:

-bedrading naar linkervoorwiel gecheckt :goed
-dynamo uit elkaar gehaald en nieuwe koolborstels gemonteerd (was echt op) Probleem 00532 opgelost
-sensor +sensorring schoongeblazen links achter Probleem 00290 opgelost
-Sensor-ring van het linkervoorwiel uitgelijnd. Blijkbaar heeft een vorige eigennaar ooit eens een te lange wielbout gebruikt waardoor de sensorring ingedeukt was. Een nieuwe monteren is niet zo simpel aangezien de astap er dan af moet en je meestal je wiellager sloopt. Ik heb nu de sensorring uitgelijnd dmv een ijzerdraadje, een schroevendraaier en een hamer. Probleem 00283 deels opgelost
-Helaas is de abs sensor daarom ook kapot. (liep ertegenaan) Hier zal ik een nieuwe voor halen en hopelijk is het lampje dan uit!

Nog een vraagje over de motor:
Hoeveel speling mag een ontstekingsas hebben? ik bedoel dan de radiale speling want dit is bij mij best veel! Er zit zo'n 1-2mm speling in.
Probleem met de motor is nog steeds niet helemaal weg. Iemand een idee wat ik nog kan meten of testen? (Geen foutmeldingen in vagkom)

gr peter

peter139 0

14 jaar

Heeft jouw auto ook een onderdruk sensor aan het spruitstuk een zgn map-sensor?
lijkt erg veel op lucht lekkage van je spruitstuk of een defecte map-sensor

groet Johan

Volvojohan 0

14 jaar

Hoi het abs probleem is opgelost. Vandaag eindelijk tijd gevonden een nieuwe sensor te plaatsen.

Oorzaak lag in meerdere dingen:
-niet uit te lezen--> andere instelling vagkom
-sensorring linker voorwiel krom door een verkeerde wielbout--> sensorring weer netjes rechtgemaakt
-Abs computer--> vervangen
-Sensor links voor was kapot door aanlopen sensorring--> sensor vervangen
-spanning was niet helemaal ok-->koolborstels vervangen

Abs lampje is nu uit en de abs werkt weer. Totale kosten 120 euro.

Nu me nog maar eens verdiepen in de motor, want ik ben nog steeds niet helemaal tevereden. Bokt stationair nog steeds met warme motor.

peter139 0

14 jaar

hoi we zijn een antal dagen verder. Abs doet het nog steeds goed dus dat probleem is opgelost.

De motor loopt verder goed maar nog steeds het schommelende toerental bij warme motor.

ondertussen heb ik de volgende dingen gedaan:
-stekkers allemaal losgehad en ingespoten met contactcleaner
-vacuumslangetje vervangen
-bdp senor bekeken maar deze was niet vuil
-ander gesklephuis geprobeerd en deze ook opnieuw ingeleerd. Tenminste als ik het goed doe. Dit doe je toch in vagkom 001, motor uit, op contact en dan switsch to basic settings? ik hoor de gasklep dan zoeken naar een stand. Ik heb ook geprobeerd in 098 maar deze groep kent hij niet.
-nieuw luchtfilter gemonteerd
-alle pakkingen bespoten met startpilot om te kijken of er ook een lek is.

Ik zat vandaag eens op internet te zoeken en kwam iets tegen over brandstofdruk. Er zit op mijn inspuitrail een drukpotje met een vacuumslang naar de inlaat toe. Zou dit misschien dit probleem kunnen veroorzaken? En kan ik deze ook testen?

vandaag tijdens het rijden viel me ook nog iets op: Als je bv 80 rijdt en je haalt je voet van het gas, en drukt hem vervolgens weer een stuk in, dan bokt de motor ook iets. Het gaat niet vloeiend. Hoort dit zo of heeft dit ook met het probleem te maken?

Hopelijk kan iemand me helpen met een richting waar ik moet zoeken.

peter139 0

14 jaar

De brandstof druk zou je eens kunnen meten, maar denk niet dat dit je probleem veroorzaakt, meestal als de drukregelaar kapot is die je bedoelt, dan lekt deze via het vacuumslangetje en verzuipt dan als het ware.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hoi stefan bedankt voor je antwoord. Wat ik bedoel te zeggen is dat de motor bij stationair toerental misschien te weinig benzinedruk heeft. Als ik het slangetje nu lostrek verhoog ik dan de druk?

peter139 0

14 jaar

Klopt Peter,

Bedrijfsdruk met vacuum is 2,5 Bar, zonder vacuum 3 bar..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hoi ik heb vandaag even de brandstofdruk getest.

Eerst de meter in de aanvoerleiding gezet Ik heb 2,8 bar met aangesloten vacuum en 3,2 bar zonder vacuum. Dit lijkt goed.
Toen ook in de retour geprobeerd en deze staat op 0,8 bar ongeacht het toerental van de motor. ook het lostrekken van het vacuum gaf geen verschil.

Is aan de hand van deze gegevens de brandstofdruk nu goed? En werkt de brandstofdrukregeling nu goed? Ik snap niet waarom de druk lager word na mate het toerental (vacuum) stijgt.
zou iemand dit uit kunnen leggen?

mvg peter

peter139 0

14 jaar

Peter,

De druk is mooi in orde, zowel met als zonder vacuum en de drukregelaar werkt dus ook nog naar behoren.

Maar de druk valt weg zeg je ? Je moet niet tussen de retour meten, dat blijft dus gewoon buiten beschouwing.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

zoals het nu lijkt is de brandstofdruk dus in orde. Ik ga nog 2 dingen proberen en dan geef ik het op....

bobine ga ik van de week vervangen, en de injectoren moeten maar eens gereinigd worden. Hopelijk zit het dan in een van deze 2 dingen want het heeft nu wel genoeg moeite en geld gekost.

peter139 0

14 jaar

hoi allemaal :)

DE oplossing voor het stationair bokken is eindelijk gevonden.

Ik heb de bobine vervangen en de motor liep gelijk beter. Maar het was het nog net niet helemaal dus ben ik verder gaan zoeken. Uiteindelijk het probleem gevonden na vele dagen van zoeken meten en onderdelen vervangen.
De contacten en de stekker van de hoofdcomputer in de watergoot waren compleet groen uitgeslagen. Na dit schoongemaakt te hebben was het probleem opgelost.

Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken in dit ver te zoeken probleem. Met name stefan die me het meest geholpen heeft.

mvg peter

peter139 0

14 jaar

Mooi om te horen Peter!

Helaas zit het soms nogal tegen, en word het een zoekplaatje..

Bedankt voor de feedback in elk geval!

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.