Na kleppen inpolijsten na compressieproblemen blijken de uitlaatkleppen niet meer voldoende klepspeling te hebben.
Het Audi 2.0 benzineblok heeft voor de klepstelling inbusboutjes met een vlakke kant. Deze boutjes zijn volgens Haynes te vervangen door een andere maat
Waar zijn deze boutjes verkrijgbaar?
Bezochte VW dealers wisten niet van het bestaan.
Geplaatst door Camperklus (0) PRO , lid sinds 11 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen LT? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
Punt (35) PRO, 11 jaar geleden
De kleppen zijn dus wat omhoog gekomen! Waarom niet die boutjes er uit gehaald en van het vlakje wat afgeslepen?
Vauxhall 2300 had ook zo'n systeem . Door slijtage van de steel in dat boutje was stellen alleen mogelijk door die (krankspiebout) eerst te demonteren.en wat af te slijpen.
Die wagen liep op gas en die kleppen sleten ook in .
Succes
Camperklus (0) PRO, 11 jaar geleden
Bedankt voor de reactie Punt.
Boutje afslijpen of klepstelen korter maken, is inderdaad een overwogen optie geweest.
Maar een set correcte boutjes zal waarschijnlijk betere instelmogelijkheden geven.
Punt (35) PRO, 11 jaar geleden
Verzin een list ! Die wagen is al 35 jaar ,toen werkte de magazijnmeester nog met fishes. De magazijnmeester van nu weet niet eens van het bestaan af.
Misschien passen de latere type stoters er wel in die met stelplaatjes.
Meet na hoeveel ruimte er tussen past.!!
Succes.
Camperklus (0) PRO, 11 jaar geleden
Outside the box
Je hebt helemaal gelijk
Bedankt voor het meedenken.
jokertje (75) PRO, 11 jaar geleden
misschien bij de porsche dealer die hebben ook dit systeem gebruikt geloof op de 924 en 924 turbo...
Camperklus (0) PRO, 11 jaar geleden
Stelschroeven gevonden bij een Porsche verkoper.
Punt (35) PRO, 11 jaar geleden
Werk eerst de oude boutjes wat bij om de schroefdraad bij het uit draaien niet te beschadigen .
Maar daar was je waarschijnlijk al achter .
Succes.