Volkswagen Passat var. V6 aut: Kleptuimelaar

Bouwjaar: 1999

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van kleptuimelaars van een 6 cylinder motor(rechterkant) hier zijn er zo'n 7 van gebroken.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Zijn deze zonder gekke fratsen te vernieuwen?

Km.st 112000

vr. groet

vanbeekauto

Geplaatst door vanbeekauto (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

audia4 (0) PRO, 20 jaar geleden

Is de distributieriem gebroken of versprongen?? dit zou n.l. wel eens de oorzaak van de schade aan de tuimelaars kunnen zijn. Het lijkt mij stug dat er zomaar 7 breken. Ik denk dat als dit het geval is je beter de kop kunt demonteren en alles door een revisiebedrijf laten controleren / vervangen. De kleppen zijn dan n.l. ook krom of beschadigd.



Laat even weten wat je constateerd en hoe dit afloopt, daar leren we met z'n allen weer van.



Succes.

vanbeekauto (0) PRO, 20 jaar geleden

Bedankt voor je reactie! Heb elders wat informatie over deze storing verkregen. Het schijnt vaker voor te komen dat tuimelaars spontaan afbreken, de oorzaak hiervan blijkt slechte/verouderde motorolie te zijn,waardoor klepstoters afslijten, met als gevolg dat de tuimelaars van de stoters schieten. In ons geval heeft waarschijnlijk één gebroken tuimelaar de riem laten verspringen,waardoor meerdere tuimelaars braken en een 6-tal kleppen beschadigd raakten.

kostbare kleppen 52 euro per stuk!



Ik gun deze reparatie echt niemand! Hoe kunnen ze bij VAG zoiets lastigs in elkaar prutsen.




Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.