motortemperatuur loopt op bij stationair draaien tot 105 gr.de slang vanaf de waterpomp naar cilinderkop(korte circuit wordt warm)en slang naar radiateur blijft lange tijd koud,dus als de meter 105 aangeeft wordt deze pas warm en warm de radiatuer dan pas op waardoor de thermoschakelaar te laat inschakelt.thermostaat al 2x vervangen 1x origineel 1x universeel maar helpt niet. als je gewoon met de auto gaat rijden zie dat de temperatuur bij ong. 90gr even zakt(thermostaat opent) en daarna weer oploopt en blijf je rijden komt de temp. niet boven 95 gr. Wie heeft een suggestie?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Radiateur misschien vervuilt?
waterpomp waaier inwendig versleten??
Kachel wordt dan ook niet goed warm.
Sommige types waaier zijn n.l. van kunstof.
pomp en radiateur reeds vervangen
20 jaar
Heb je de temperatuur ook buiten de auto gemeten met een gewone temp. meter?
20 jaar
hoe staat het met het thermostaathuis het binnen nokje wil wel eens afbreken waardoor de thermostaat gewoon een vrije slag maakt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar