Volkswagen Polo 2017: kloppend ratelend geluid

Bouwjaar: 2017, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CHY, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 55

Hallo Allemaal,
ik hoor een kloppend geluid uit mijn Polo 6R 1.0 MPI
koppeling intrappen , wordt het geluid dan minder ( bijna niet te horen ),, *koppeling los ( in zn vrije staat ) dan hoor ik het geluid
*als motor warm is is het weer bijna niet te horen..
*boven 1500-2000 toeren hoor ik het niet meer
*als ik schakelpook naar 1e versnelling toe laat bewegen ( 1 of 2cm) dan wordt het geluid ook minder ( wel te horen)
*hij schakelt goed,slipt niet
voordat ik onderdelen laat vervangen wil ik graag even jullie mening/ervaring vragen

auto_fan

Geplaatst door auto_fan (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Monteur Senior (460), 1 jaar geleden

lijkt verdacht veel op je 2 massa vliegwiel van je koppeling

    kan ik het testen zodat ik het zeker weet of moet de bak uit elkaar ? - auto_fan (0), 1 jaar geleden

Monteur Senior (460), 1 jaar geleden

je bak hoeft niet uit elkaar wel je bak van de motor af dan kom je bij je koppeling

    moet ik bij de massa vliegwiel naar een speling zoeken ? of zijn er andere symtomen voor defecte massa vliegwiel?
    ik heb het net gezocht bij de online onderdelen website's , ik kom tegen gewone massa vliegwiel,met de kenteken,, niet dubbele massavliegwiel. motorcode is CHYB . Polo 6R1 1.0 MPI blok
    heb je een soort programma of zo waarin je kunt kijken of het dubbele of enkele massa vliegwiel is? - auto_fan (0), 1 jaar geleden

harry4203 (315) PRO, 1 jaar geleden

Dit zit niet in de koppeling, maar in de bak. ze doen dat bijna allemaal in meer of mindere mate. zou het even laten beoordelen bij een dealer en er denk ik niet teveel aan doen. er zijn tuners die de motorsoftware aanpassen voor deze klacht, oa door het motortoerental iets te verhogen.

Monteur Senior (460), 1 jaar geleden

dit werpt een andere kijk op je probleem, jij bedoelt het reutelen van je tandwielen

harry4203 (315) PRO, 1 jaar geleden

Ik denk dat ie dat bedoeld idd.

auto_fan (0), 1 jaar geleden

video is niet van mij maar , is het geluid exact dezelfde
https://www.youtube.com/watch?v=xzOxkGbh...

auto_fan (0), 1 jaar geleden

kan iemand vertellen wat de naam van de onderdelen zijn , ( zie op de foto met letters B en C aangegeven) ,hij zit op de versnellingsbak/koppeling , verbonden aan schakelpook..
als ik "A "richting de pijl duw ( ongeveer 0,5 ~1 cm )dan gaat het geluid weg,, als motor warm is dan is loopt hij perfect,, geen geluid,,,ik was plan van om die kabel 0,5 cm strakker te maken maar als motor warm komt het geluid weer terug als ik A richting de pijl duw

auto_fan (0), 1 jaar geleden

auto_fan (0), 1 jaar geleden

auto_fan (0), 1 jaar geleden

jan T (5) PRO, 1 jaar geleden

dit zijn gewoon de tandwielen die je hoort door dat de dat ligt niet aan de bak los halen heeft niet veel zin een 2 massa vliegwiel heeft een 1000 niet.

groetjes jan

    bedankt, weet je hoe de onderdelen heten ?( op de foto met de letters B en C aangegeven) - auto_fan (0), 1 jaar geleden

harry4203 (315) PRO, 1 jaar geleden

Dat is het schakelmechanisme, waarvan het gedeelte waar je a bij gezet hebt enigszins fungeert als trillingsdemper, ga hier nou niet aan zitten klooien, dan maak je alleen maar dingen kapot.

    die sensor zat eerst helemaal los,ik heb het weer vast gemaat. kun je meer vertellen over de functie van deze sensor ? heeft deze onderdeel ( schakelmechanisme) een andere naam ? in elk geval heeft de probleem wel relatie met deze onderdeel,,ik kan alleen geen klaring vinden voor waarom het geluid niet meer te horen is als motor warm is - auto_fan (0), 1 jaar geleden

auto_fan (0), 1 jaar geleden

C op de foto is geen sensor,,het is achteruit verlichting schakelaar..die schakel mechanisme zorgt voor schakelen van versnellingen 1t/m 5 en achteruit
het is nu tot zo ver wat ik kon achterhalen, ik denkt dat de probleem toch in de tandwielen zit,, ik zal olie verversen om het uit te sluiten. olie + toevoeging zijn besteld, ik wacht er op
aftap plug is geen probleem maar vul plug zit ook lastige plek,,geen ruimte voor de handen,,maar het is wel gelukt om hem los te halen
ik ga niet versnellingsbak vervangen omdat het nu goed werkt ( behalve dat geluid)

auto_fan (0), 1 jaar geleden

weet iemand hoeveel liter olie deze versnellingsbak nodig heeft ? ik heb het gezocht en kwam heel verschillende informatie tegen,,1.3 lt,,,1.7 liter en 2.1 liter
het gaat om plolo1.0 mpi bij 2017,motorcode:CHYB ,versnellinsgbak code: QAD
fabrikant geeft het aan dat olie 75W 80W moet zijn,,ik heb toevallig kroon olie van 75W 90W ,,,zou het kwaad zijn ( de beide zijn sentetisch alleen dikte is verschillend)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.