Volkswagen Polo 1995: Km(rit)teller en klok resetten

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: ADX, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 40

Mijn Polo heeft sinds donderdag een heel apart probleem, de klok en km teller huidige rit die springen op nul, maar terwijl de auto draait! Niet bij start of contact dus... 1e keer gebeurde bij stoplicht bijna aan einde vd rit (had denk ik een uurtje gereden?), het was die dag heel warm dus had de schuld daarop gelegd, maar toen gebeurde het weer... Deze keer bij frisser weer tijdens het parkeren, ook aan eind van een rit van bijna 300km! Heb ergens heen en terug gereden, 3x in de file gestaan, 3x een stop gemaakt en toen ik aan het parkeren was zag ik dat ie weer op nul was gegaan...

Iemand enig idee waar dit op kan duiden? Voor de rest geen problemen gehad met starten, lampen, radio of iets anders wat ook vaak gebeurt bij accuproblemen. Het bijzondere in mijn situatie is het moment dat hij reset dus, als het bij contact/starten was dan was het wel duidelijk, maar dit? Zekeringen ook gecheckt voor de zekerheid maar die zien er goed uit, geen doorbroken zekering gespot. Op google vind ik alleen maar over starten en contact maar niks wat tijdens het rijden gebeurt, dus ik vraag het hier maar want googlen schiet ik niets mee op.

Ik ben niet super auto-technisch dus probeer het een klein beetje simpel te houden, als dat kan 😂 Alvast bedankt en als er iets is wat je wilt weten wat ik even kan checken ofzo dan hoor ik het wel 😉

Foto is voor een visueel idee van hoe het eruit ziet, voor hen die nog geen dashboard van een vw polo uit 95 heeft gezien😁

Bvd!

VWPolo_22

Geplaatst door VWPolo_22 , lid sinds 7 maanden geleden

2 Reacties

oldford PRO, 1 maand geleden

De meest logische verklaring is toch dat ofwel de 12 volt voeding wegvalt dan wel de massa even wordt onderbroken. Ergens een slechte verbinding misschien in een stekker of massapunt.
Rommel eens wat aan de bedrading onder het dashboard en kijk dan of je klokje weer reset.

    Als je zegt onder het dashboard dan bedoel je daar waar ook de zekeringen zittnen? Of bedoel je dan meer achter het dashboard? En weet je ook een specifieke soort draad waar ik dan op moet letten? (Of eventueel een foto of plaatje van google o.i.d.) - VWPolo_22, 1 maand geleden
    Ja, en ook achter het instrumentenpaneel als je daarbij kunt. Vergeet ook niet de draden die naar het contactslot toe gaan. - oldford PRO, 1 maand geleden
    Ik zal kijken of ik (of iemand anders) hiernaar kan kijken! Intussen voor anderen die dit lezen en denken dat het misschien iets anders is, schiet maar raak! Extra ideeën zijn welkom, mocht dit het toch niet zijn, maar het klinkt wel logisch. Al blijft het raar dat het zo inconsistent voorkomt, maar goed zit zelf meer in it gebied en daar zijn ook vaak genoeg dingen die onlogisch lijken maar toch werken😅 - VWPolo_22, 1 maand geleden

kaleido 1 PRO, 1 maand geleden

Breuk in een soldering op de print/folie met een vergrootglas zoeken naar zwarte strepen of randjes om de soldeer verbindingen is een optie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.