Volkswagen Corrado: knallen uit de uitlaat backfire??

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v

hallo het gaat om een corrado wil niet lopen en als ik wat pomp knalt hij af en toe maar slaat niet aan . ik denk aan backfire wie weet wat dit kan zijn mvg floris

floris3072

Geplaatst door floris3072 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Corrado? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

timing distributieriem (en ketting tussen de nokkenassen) nakijken??
ontstekingstijdstip controleren; ontstekingsdelen in orde?
Worden de injectors aangestuurd (led testlamp op steker aansluiten) en is er voldoende benzinedruk (meten)
sluiten de injectors of lekken ze door (testen)
Als je dan nog compressie ook hebt zou hij met deze basis ingredienten moeten lopen.......

floris3072 (0), 17 jaar geleden

ik heb eigelijk alles al nagekeken nou was er iemand die had zijn twijvels over mijn draadboom zal zoieds kunnen ik heb een stekker daar heb ik mijn twijfels over maar weet niet wat die doet bruine stekker rechts op de cilinderkop onder watertoetje en ik vroeg mij af hebben deze motors een krukascensor misschien heeft dit er wat mee te maken??

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

bruine steker rechts op kop is van de koudestartverstuiver
moet aangesloten zijn.
Heb je een brandstofverdeelspin??

Hoort het blok wel bij de auto???

Santa (0), 17 jaar geleden

[quote=audia4]Heb je een brandstofverdeelspin?? Hoort het blok wel bij de auto???[/quote]
Een gevoelige snaar, Harry, maar inderdaad wordt er heeeeeel wat met deze petje-mobielen afgeknoeid...!!
Deze vragen moet je je als eerste afvragen.

Bij de meesten van deze "Fast Food Racers" komen de gegevens van het kentekenbewijs allang niet meer overeen met wat er o.a. onder de kap zit.
"Tunen" noemen ze dat......... Kenners noemen dat knoeien al kunnen de niet-kenners dit onder de motorkap, in de buurt van de accu, ook vaak direct zien aan de imponerende montage-wijze van nadien aangesloten electrische componenten en bijbehorende bedrading!

Met zo'n Corrado in "McKroket-uitvoering" kun je nog veel "lol" beleven..!
(En bij de overbekende "Sushi-Civic's" is het al niet veel beter.....)

"Looks" zijn bij deze bakjes kennelijk vele malen belangrijker (waarom zou je anders je remklauwen rood gaan VERVEN i.p.v. vervangen door exemplaren die van oorsprong deze kleur al hebben en waarvan de werking toch wel wat verschilt met die van die "wannabe's..) dan goed onderhoud en veilig en verantwoord de weg op gaan.

Indien de auto een importer is, moet je eigenlijk al gaan zweten..!

Hopelijk heb je nog een originele auto met dito blok, Floris!
Originele en niet opgeleukte Corrado's zijn zeer zeldzaam en vaak MEER waard dan die boom-klevertjes!

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

niets meer aan toe te voegen; maar een 16v corrado van 1990 heeft bij mijn weten een digifant; met luchtmassameter en elektrieke injectors. nou hij over bruine sonde begon kreeg ik het gevoel dat we een ke-jetronic van voor 1987 te pakken hebben..... Daarom kwam bij mij de vraag op of de boel wel bij elkaar hoort.

Hoop voor hem dat hij dan ook de ke-jetronic brandstofpomp heeft; anders gaat hij het nooit doen. (te weinig druk)


Origineel; ja smullen; nog mooier; een scirocco 1 in originele staat...... (helaas met een lampje te zoeken, ze zijn allemaal verkracht of vercrosst)

En; voorlopig is het stil aan de overkant.....

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

http://www.callme.nm.ru/

floris.... even naar deze site, naam invullen in het balkje... vervolgens klikken op het onderste balkje voor meer info.

paul,

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

paul, hij wil z'n corrado toch rijden hebben?? wat voegt een cursus russisch daar aan toe ;-)

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=audia4]paul, hij wil z'n corrado toch rijden hebben?? wat voegt een cursus russisch daar aan toe ;-)[/quote]
heb je gekeken... HARRY :)

paul,

floris3072 (0), 17 jaar geleden

het is misschien de mooiste niet maar het moet eigelijk wel even weer draaien na mijn weten ligt er een kr blok in ik weet niet als dat type blok er in hoort maar kan zoiets aan de draadboom liggen een backfire ligt meestal aan de ontsteking heb ik gehoord???? floris

Santa (0), 17 jaar geleden

Harry, als het over zo'n mooie Scirocco gaat, dan GRAAG WEL die met die dubbele ronde koplampjes........

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

ja die, dat zijn de echte..... Reken maar dat je voor een harde originele in goede staat flink gaat betalen. Die gaan aardig richting hun oorspronkelijke nieuwprijs, maar dan in euro's
Als je er eentje hebt en er af wilt mag je bellen.

Maar we dwalen af; hoe zou het met de corrado zijn?? z'n mailbox moet al vol zitten met herrinnering aan dit topic.

KR blok hoort er denk ik niet in, als hij vonken geeft en de distributie en ontsteking staat op tijd moet je de benzinedruk maar eens kontroleren. KR blok heeft hogere druk nodig dan digifant.

backfire kan meer oorzaken hebben dan ontsteking hoor, kleppen verbrand, timing nokkenassen verkeerd injectors die doorlopen of druppelen in plaats van nevelen en ga zo nog maar even door.

Als het een KE jetronic is (met verdeelspin op luchtfilterhuis en geen elektra op de injectors) en hij is mengselvormig flink ontregeld krijgt alleen de kenner hem aan de praat. Heb je geen gevoel/ervaring/kennis met deze systemen kun je het vergeten. Wordt alleen maar beroerder.

Santa (0), 17 jaar geleden

Eigenlijk wel grappig als je het goed bekijkt.....
Die petjes met hun Testosteron GTI'tjes verkrachten al die auto's, spenderen er een vermogen aan om ze maar zo lelijk en onpraktisch mogelijk te maken en zorgen er zo voor dat de prijs van HUN gebakje naar beneden gaan en de prijs van een origineel exemplaar als een raket de hemel in gaat!

Santa (0), 17 jaar geleden

[url=http://img67.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img67.imageshack.us/img67/372/sci...[/img][/url]
1976....
Ja, das war ja einmal....................

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

weer het beeldscherm ontdoen van het kwijl :-)

Santa (0), 17 jaar geleden

[quote=audia4]ja die, dat zijn de echte..... Reken maar dat je voor een harde originele in goede staat flink gaat betalen. Die gaan aardig richting hun oorspronkelijke nieuwprijs, maar dan in euro's
Als je er eentje hebt en er af wilt mag je bellen.[/quote]
Nee, helaas GEEN Scirocco in de aanbieding...

Maar mijn vader rijdt nog wel als 1e eigenaar in zijn VW Polo 900 cc uit 1979 in de prachtige kleur
MANDARIN ORANGE.........

't Karretje heeft altijd binnengestaan, is altijd vertroeteld geweest en heeft nu ca. 130.000 km gedraaid...

Jajajaja................

Santa (0), 17 jaar geleden

Sorry, weer eens dubbel gepost. Verdomde server ook.................

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

nooit meer wegdoen; is ook uniek..... Onderdelen wordt wel lastiger langzamerhand... De vrienden van VW verkopen er niet veel meer voor.

Santa (0), 17 jaar geleden

Giugiaro heette de ontwerper............

Is weer eens wat anders dan Brembo, Lexmaul, Mantzel, Kamei, Steffan of al die andere polyester-peasants....

Santa (0), 17 jaar geleden

't Polootje houdt zich kranig.
In al die jaren alleen de voorste spatborden eens vervangen.
Bekende kwaal, he, uit die tijd.
Toen hadden ze nog geen binnenschermen......
Voor de rest issie nog keihard en het interieur echt als nieuw.......
ZELFS nog een trekhaakje.....!

Bart969 (0), 16 jaar geleden

Draait die Corrado nu al zonder knallen, want er staat wel veel over een Scirocco 1 en een, ongetwijfeld, mooie '79 Polo, maar die Corrado rijdt daar natuurlijk niet beter mee :-)
Afgezien van de elektronica en/of het dan wel of niet het juiste type blok is dat hij erin heeft liggen kan hij ook best de uitlaatlijn controleren.
Ik heb ooit last gehad van backfire omdat de dichting tussen collector en 1e buis niet goed zat en hij via daar valse lucht zoog.
Volgens de garagehouder, die zich met niets anders als deze oldies bezig houdt, lag dit aan het feit dat als je "terug komt" op't blok de onderdruk in de uit laat versneld wordt door de vals aangezogen lucht en daardoor er sneller onverbrande brandstofmix in de uitlaatlijn terecht komt die daar gaat verbranden met de, als backfire, bekende symptomen tot gevolg.
Dit kan tot gevolg hebben dat je je uitlaatkleppen gaat verbranden, dus toch wel es checken.
Dit was wel op een Scirocco 2 met amerikaans frontje en de standaard uitbouwkit van VW, toch ook wel best lekker en idem op een kevertje met een spaghetti uitlaat die niet 100% pastte op het blok.
Het is maar een ideetje...
Groeten,

Bart

Santa (0), 16 jaar geleden

Ach, als iets "simpels" zoals de kleppen niet correct staan, is het ook altijd "feest".....

Maar het was idd wel prettig geweest om te horen he het de Corrade vergaan is.....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.