Eerst kon ik het alarmlicht nog op de halve stand zetten en deed mijn knipper licht het weer.
Heb de hele zekeringkast geopend en schoongemaakt, terug gebouwd maar helaas is het probleem erger geworden want de motor slaat niet meer aan. (als ik nu een + draad naar de bobine verbind, slaat ie wel aan)
Als ik nu de achterruit verwarming aanzet hoor ik het knipperrelais tikken?!
Voor de rest werk alle elekronica goed.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat bedoel je met zekeringenkast schoongemaakt ?
heb je alle zekeringen gecontroleerd ?
Als je nog de Oude zekeringenkast hebt (met de ceramic zekeringen) controleer dan
zekering 6 en zekering 8,
heb je de "nieuwere" zekeringenkast controleer dan zekering 4 en zekering 19,
en relais no:12 (in de zekeringenkast).
indien beide zekeringen en het relais in orde zijn controleer dan de stekker aansluiting achterop de
alarmlichten schakelaar, meet tevens of je +12v spanning hebt op de stekker aansluiting,
de kans is aanwezig dat de alarmlichten schakelaar kapot is, (daardoor ook geen werkende richtingaanwijzers)
wat betreft het niet aan willen slaan van de auto vermoed ik dat er iets in of achter de zekeringenkast
fout is gegaan, stekkertje(s) los, draadbreuk, ........, controleer achterzijde zekeringkast
(stekkeraansluitingen, bedrading .....) en meet voor de zekerheid alles ff door (+12Volt en massa).
Dank voor je antwoord Limbra!
De zekeringkast is helemaal opengemaakt en heb alles schoongemaakt (had er contactspray in gespoten en dat bleef soort van nattig binnen)
Zekeringen zijn allemaal heel maar zal ze nog eens vernieuwen voor de zekerheid
1 jaar
Beste kun je meten of je 12volt op elke zekering hebt (met auto op contact),
dan weet je zeker dat elke groep (zekering) voeding / spanning krijgt/heeft,
meten met multiemeter of testlampje, tussen zekering en massa (carrosserie)
indien er 1 of meerdere zekeringen geen spanning hebben dan toch maar ff checken
of er aan de achterzijde van de zekeringenkast geen stekker los zit of slecht contact heeft
of dat er niet "toevallig" een draad gebroken is. . . ,
(zekeringen mogen dan wel goed zijn, maar zonder +12v gebeurt er niets),
contactspray in een zekeringenkast spuiten ben ik niet zo`n voorstander van,
maar dat is een persoonlijke mening.
Heb gemeten en heb alleen op zekering 6,7,10,11 en 15 stroom met het contact aan. Is de zekeringkast dan stuk?
1 jaar
Welke zekeringenkast heb je?
de oudere zekeringen kast met de Ceramic zekeringen of de nieuwere kast
met steek zekeringen ? (zie afbeelding)
Geef eens aan welk type / uitvoering Golf je hebt, is het een GTi of
een ander type,
er zit namelijk een groot verschil tussen de zekeringenkasten van
diverse types en uitvoeringen,
plaats indien mogelijk eens een foto van de zekeringenkast.
Ik heb de 171 941 813 A met de oude zekeringen.
Dit is de originele die in de Golf1 GLS uit 1977 zit.
Heb een andere nieuwere erin gezet de 171 941 813 B (verschil zou te maken met de diagnose stekker tussen deze twee) maar dat werkte ook niet..
1 jaar
1 jaar
Dus nadat je de 171.941.813.B zekeringenkast aangesloten en gemonteerd
hebt was het probleem nog hetzelfde ?
Ik weet niet zeker of de 171.941.813.A gewisseld kan worden met een 171.941.813.B
zekeringenkast,
Ik denk dat je toch moet gaan meten op de stekkerblokken en stekkertjes achter de
zekeringenkast en de bedrading / kabelboom dient te controleren op breuken, slechte
contacten,
ik weet niet 100% zeker of je in de motorruimte ook nog een zekeringen kast
hebt zitten, waar hoofdzekeringen in zitten,
zo ja ..., controleer de hoofdzekeringen dan eens,
Dat het probleem groter is geworden nadat je de zekeringenkast opengemaakt en
schoongemaakt hebt, duid er mijn inziens op dat er in of achter de zekeringenkast
toch iets fout gegaan is, (draadbreuk en/of losse contact(en),
meten is weten,
ik heb helaas geen bedrading schema ter beschikking,
ok dank voor je antwoord, wij gaan het weten door te meten:)
Fijne jaarwisseling
1 jaar
Meten is niet echt gelukt :(
Want heb geen schema..
Heb de zekeringkast en de alarm licht knop vernieuwd maar probleem is er nog steeds… geen knipper en of alarmlichten en als je de achterruitverwarming aanzet hoor je het knipper relais tikken.
En de auto slaat ook niet aan tenzij ik de + naar de bobine trek.. dan rijd de auto goed totdat ie warm wordt dan slaat ie uit …
1 jaar
Weet je zeker dat je het knipperlicht relais hoort tikken als je de
achteruit verwarming aanzet ? is het niet een ander relais dat je hoort ?
Heb je het knipperlicht relais al eens vervangen?
Ik blijf toch het vermoeden houden dat het probleem in de bedrading/kabelboom
gezocht moet worden,
m.n...., stekker verbindingen en bedrading achter de zekeringenkast,
(gebroken draden, slechte contacten van de stekker aansluitingen)
massa punten carrossorie, contact blokje van contactslot defect,
Je zal toch moeten proberen systematisch te gaan meten,(kan ook zonder schema),
indien mogelijk draden na lopen op kleur en draad voor draad door meten
met multimeter op ohm stand. (piepstand als je multimeter die heeft)
tijdrovende klus maar niet onmogelijk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar