Hallo allemaal hier.
IK heb een probleem met mijn golf 2.
Als ik ongeveer een kwartier gereden heb,gaat olielampje knipperen en de zoemer af.
Of ik nou veel of weinig gas geef,hij blijft aan.
Maar er zijn ook momenten dat hij er weer mee stopt en dan even later weer begint.
de motor loopt verder goed en tikt of rateld niet.
als hij geen oliedruk zou hebben zou je de klepstoters horen.
heb olie ververst.
de olie die aangegeven werd voor deze motor.
was 10w40 geloof ik.
soms begint hij al te branden als ik 2 minuten gereden heb.
er zit een dashboard in met zo'n boordcomputer.
het is een gt uitvoering en is afkomstig uit duitsland.
wie kan mij hierbij helpen?
groeten hans.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
meet eerst eens de oliedruk bij warme motor, ik schat in dat hij te laag zal zijn.
oorzaak kan zijn:
versleten oliepomp (onwaarschijnlijk)
vastzittende regelzuiger (komt voor)
dichtgekoekte aanzuigfilter (komt voor)
algehele motorslijtage (waarschijnlijk)
kogeltje ergens uit een boring van de krukas gekomen (zeer onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk)
als de oliedruk ruim voldoende is zit je probleem in een van de sondes of het regelgedeelte op de hoofdprint in het dasboard. De laatste is vervelend, deze dasboards hebben al smd prints, d.w.z dat alleen de prof met de juiste aparatuur ze kan repareren. (elektronica reparatie bedrijf wel te verstaan)
succes er mee.
goede avond harry.
bedankt voor je reactie.
het rare is dat hij het soms gelijk doet en soms later.
maar ik heb op de olietemperatuur gelet,en volgens mij begint de ellende bij 90 a 95 graden.
warm dus.
maar mijn ervaring is dat als je dan wat meer gas geeft het lampje uit moet gaan.
heb verleden week de olie vervangen en op de aftapplug gekeken,maar zat geen vijlsel of kogeltje op.
hij is het ook van het ene op het andere momend gaan doen.
ik heb laatst de gehele motor schoongespoten met de hogedruk reiniger en daarna is het begonnen.
heb dat er wat mee te maken?
zal er morgen even een mechanische oliedrukmeter op schroeven dan weet ik het meteen.
we zoeken verder.
groeten hans.
12 jaar
Ga er maar van uit dat het schoonspuiten van de motor hier iets mee te maken heeft. Loop de draadboom maar eens goed langs.
het probleem zat hem in het dachboard.
heb er een andere in gezet,maar niet zo een als er in zat maar een simpelere uitvoering.
probleem opgelost maar eigenlijk niet zo als het hoorde.
groeten hans.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar