Sinds enkele dagen in het bezit van een vr6 nu het volgende de koelfan het zijn er twee aan de bestuurders kant zit los dwz ik zie de as draaien maar de fan zelf draait niet mee? daarnaast heb ik begrepen dat er bij het contactslot een onderdeel zit die zorgt voor het goed aanslaan van de auto? hoe heet dit en is het eenvoudig te vervangen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bas, Voor wat beterft de fan, dit is dan hoogstwaarschijnlijk een zogeheten viscose fan. Naarmate de temp stijgt zal er een steeds vaster verbinding komen met de as en de fan zal mee gaan draaaien, controleren kun je dit door bij een warme motor ( echt bedrijfstemp dus ) nog eens aan de fan te voelen, hij zal dan strakker op de as zitten om het zo maar even te omschrijven.
Het onderdeel van je contactslot is mij niet geheel duidelijk maar mogelijk bedoel je het elektrische deel van het slot.
Rene
vreemd ???
19 jaar
VR6 heeft een setje elektrieke fan's , hierbij zit de rotor vast op de as (als alles goed is) Hij wordt ingeschakeld met een thermocontact, en de linker werkt ook als de (optioneel) airco ingeschakeld wordt. Het ventlilatorblad hoort hierbij vast op de as te zitten.
Slaat ie consequent slecht aan (doorstarten)????? Lijkt me stug dat dat aan het contacslot ligt.
Wat er gebeurt bij het starten, dwz als je doorstart en hij slaat niet 1.2.3 aan dan krijg je een backfire er knalt dan een plastic vierkantkapje achter bij het inspuitsyteem. Die fan! Zit die vast met 1 centrale moer en kan ik het demonteren zonder teveel sloop werk. het is de fan die gaat draaien op het moment dat de airco wordt ingeschakeld
Ps de auto heeft airco
19 jaar
Gewoon die fan er uitslopen en een ander halen op de sloop.
Als hij backfire geeft is er echt iets mis. HOeveel km heeft hij gelopen???
Check de compressie eens, en dan met name op de achterste (heetste) cilinders letten!! Zal niet de eerste VR6 zijn die aan revisie toe is.
Om te beginnen bedankt voor alle tips tav de koelfan! De ventilator is afgebroken van de as zat er los op heel vreemd. nu heb ik inmiddels weer een ander probleem dwz de auto. ik vermoed dat mijn kachel radiator lekt is. Is dat te doen om hem zelf te vervangen.waar moet ik rekening meer houden? de auto heeft een dubbele airbag! en dan soms doet mijn snelheids meter het wel en soms niet?? Als hij het niet doet dan stopt ook de verbruiksmeter ermee?? ik zou zeggen dat die zou moeten gaan rekenen met 0 kmph en dus een giga verbruk zou moeten laten zien! waar zoeken
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar