close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf VR6: Koelfan & contactslot

Bouwjaar: 1993

Sinds enkele dagen in het bezit van een vr6 nu het volgende de koelfan het zijn er twee aan de bestuurders kant zit los dwz ik zie de as draaien maar de fan zelf draait niet mee? daarnaast heb ik begrepen dat er bij het contactslot een onderdeel zit die zorgt voor het goed aanslaan van de auto? hoe heet dit en is het eenvoudig te vervangen

Geplaatst door

Basic964 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bas, Voor wat beterft de fan, dit is dan hoogstwaarschijnlijk een zogeheten viscose fan. Naarmate de temp stijgt zal er een steeds vaster verbinding komen met de as en de fan zal mee gaan draaaien, controleren kun je dit door bij een warme motor ( echt bedrijfstemp dus ) nog eens aan de fan te voelen, hij zal dan strakker op de as zitten om het zo maar even te omschrijven.
Het onderdeel van je contactslot is mij niet geheel duidelijk maar mogelijk bedoel je het elektrische deel van het slot.
Rene

Mussotje 0
badge

19 jaar

vreemd ???

vraagje 0

19 jaar

VR6 heeft een setje elektrieke fan's , hierbij zit de rotor vast op de as (als alles goed is) Hij wordt ingeschakeld met een thermocontact, en de linker werkt ook als de (optioneel) airco ingeschakeld wordt. Het ventlilatorblad hoort hierbij vast op de as te zitten.

Slaat ie consequent slecht aan (doorstarten)????? Lijkt me stug dat dat aan het contacslot ligt.

audia4 0
badge

19 jaar

Wat er gebeurt bij het starten, dwz als je doorstart en hij slaat niet 1.2.3 aan dan krijg je een backfire er knalt dan een plastic vierkantkapje achter bij het inspuitsyteem. Die fan! Zit die vast met 1 centrale moer en kan ik het demonteren zonder teveel sloop werk. het is de fan die gaat draaien op het moment dat de airco wordt ingeschakeld
Ps de auto heeft airco

Basic964 0

19 jaar

Gewoon die fan er uitslopen en een ander halen op de sloop.

Als hij backfire geeft is er echt iets mis. HOeveel km heeft hij gelopen???

Check de compressie eens, en dan met name op de achterste (heetste) cilinders letten!! Zal niet de eerste VR6 zijn die aan revisie toe is.

audia4 0
badge

19 jaar

Om te beginnen bedankt voor alle tips tav de koelfan! De ventilator is afgebroken van de as zat er los op heel vreemd. nu heb ik inmiddels weer een ander probleem dwz de auto. ik vermoed dat mijn kachel radiator lekt is. Is dat te doen om hem zelf te vervangen.waar moet ik rekening meer houden? de auto heeft een dubbele airbag! en dan soms doet mijn snelheids meter het wel en soms niet?? Als hij het niet doet dan stopt ook de verbruiksmeter ermee?? ik zou zeggen dat die zou moeten gaan rekenen met 0 kmph en dus een giga verbruk zou moeten laten zien! waar zoeken

Basic964 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.