Hallo allemaal,
Weet iemand bij welk toerental de begrenzer ingrijpt? Was laatst een keer flink aan het doortrekken in 2e versnelling en toen zag ik dat de toerenteller tegen het rode gebied nog niet ophield.
Ik heb toen wel meteen doorgeschakeld maar als ik door was gegaan dan trekt hij zeker door tot in het rode gebied.
Nu was ik laatst met de auto van mn schoonvader naar de keuring gereden, bij die auto moest ook een roetmeteing worden gedaan en daar trapten ze de gas gewoon helemaal en dat toerental werd ook even vast gehouden maar die auto stopte wel net voor het rode toerengebied.
Nu moet mn auto over een paar maanden ook naar de keuring en ik heb dus geen zin om mn auto daar te laten vernielen alleen omdat die roetmeting zonodig moet.
Het betreft een 1.9d kat 47Kw.
mvg Frank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als ze voor de roetmeting je distributieriem controleren en je oliepeil, dan kan er veder weinig misgaan, tenzij je motor al in slechte staat is.
en wat het maximum toerental is van je auto kan verschillen... maar ik denk dat het zo rond de 5000 RPM zal liggen.
suc6
Zolang er niet aan de maximaaltoerentalschroef van de brandstofpomp is geklooit hoef je je geen zorgen te maken. Hij is dan afgeregeld op een toerental waar de motor in goede conditie zonder problemen tegen kan.
Die maximumtoerentalschroef is dat de voorste stelschroef waar die tegenaanloopt als je vol op het gaspedaal gaat staan?
Daar zit mooi gele verf rond dus ik denk dat daar niet aan geschroefd is.
Mn d-riem is 30000km geleden vervangen, motor is in goede condite, krijgt altijd op tijd zijn beurten.
Maar 5000 rpm is al wel 500 rpm in het rode gebied!
Zijn daar gegevens van welk toerental zo'n motor minimaal moet kunnen draaien bij zo'n meting?
Vind heel die roetmeting grote onzin als ze dat op deze manier uitvoeren, net of ik heel de dag volgas in zn 2 rijd!
gr Frank
19 jaar
idd, dat is de schroef, en hij zal wel iets het rood in gaan. De keurmeester kan via het RDW zo opvragen aan welke voorwaarden de motor moet voldoen voor de meting.
(denk aan max toerental, stationair toerental, olietemperatuur en watertemperatuur, tevens de K of roetwaarde)
Verder is het idd een belachelijke test, maar ja we leven in nederland......
Kan iedereen dat zo opvragen of moet je daar een keurings station voor hebben?
En idd, nederland heeft soms rare regels.
19 jaar
Moet toegang tot de database van RDW hebben, met bepaalde licentie. APK keurmeesters hebben deze zeker. Zelf kun je het niet opvragen.
Jammer dat dat niet gaat.
Heb toch nog ff een klein vraagje, de voorste stelschroef is dus voor het max. toerental, met die achterste waar die schuif tegen rust bij gas los kan ik dus het stationair toerental mee regelen?
Vind namelijk dat hij vrij hard stationair loopt, warm ongeveer 900-1000 rpm.
19 jaar
Nee, dat is niet de schroef voor stationair, die zit bij de hefboom van de koudestartinrichting/stationairtoerentalverhoger tussen de pomp en de motor in. Moet even kijken, die schroef is namelijk niet van gele lak of verzegeling voorzien. Maar, eerst kijken of de kabel van de koudestartinrichting wel helemaal vrij komt. Stuur ffe een mailtje naar repelsteeltje144@hotmail.com dan heb ik wel een plaatje met de stelschroeven van dit type pomp.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar