auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III: Koelfan slaat niet aan

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,9 TD CL

Na geruime tijd gereden te hebben en vervolgens in de file (bij het warme weer van nu) terecht gekomen liep na 10 a 15 minuten de temperatuur van het koelwater snel op. Ik heb de blower aangezet en de verwarming op heet geschoven en de temperatuur van het koelwater liep weer netjes terug naar de 90 graden.
Volgens mij slaat mij koelfan(s) niet aan. Hoe kan ik testen welk onderdeel niet meer functioneerd.

De motor van de koelfan (drie kontakten)
De temp opnemer vlak naast de fan op de slang naar de radiator (drie kontakten)
Relais (is er een relais om de fan te schakelen?)

Tevens moet ik opmerken dat deze uto vrij snel op temperatuur is (10 minuten) en altijd strak op de 90 graden blijft. Het feit dat de fan niet aanslaat kan dit ook een gevolg zijn van een kapotte thermostaat?

Enfin, ik hoor graag van u allen.

met vriendelijke groet,

Taco

Geplaatst door

Taco7 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als je de draad naast de fan loshaalten de contacten verbind dan moet de fan draaien
als ie t doet is dat contact defect

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Thanx, Ik kom net terug van het beesie. Ik heb de kontakten van het thermokoppel doorverbonden op de stekker en de fan geeft dan aanstalten om rond te gaan maar redt het niet. Het lager van de fanmotor loopt erg zwaar. Zal dus wel defect zijn.
Een eenvoudige manier om deze uit te wisselen zal er wel niet zijn....of hebben jij nog een tip zondr dat je de gehele voorkant van de auto uitelkaar hoeft te nemen?

groeten,

Taco

Taco7 0

16 jaar

Nieuwe fan zit er al in. Bumper en stootbalk weggenomen. 1 koplamp (links) losgenomen. Radiator los gemaakt (boutjes). Zodoende kon ik de radiator wat omzetten zonder de slangen los te halen en te moeten rotzooien met koelvloeistof e.d.. Oude fan eruit, nieuwe erin. Wanneer je eenmaal weet welke boutjes je allemaal los moet halen (en waar die verstopt zitten) dan valt het wel mee.

thanx voor de reaktie

Taco7 0

16 jaar

ok

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.