Volkswagen Golf IV: koeling

Bouwjaar: 2003, Transmissie: Automaat, Motorcode: BFQ, Motorinhoud (cc): 1600

goedendag,

druk in koelsysteem loopt te hoog op.
hierdoor wp en diverse leidingen/ slangen defect.
deze allemaal vervangen, vermoeden koppakking defect alles compleet vervangen kop afgeperst etc alles in orde.
er komt geen circulatie opgang door de radiateur probleem nog steeds hetzelfde. onderste slang blijft koud.
radiateur doorgespoeld = ok, koeler automaat doorgespoeld= ok

iemand ervaring/ goede ideeën? alvast bedankt!!!

christiaan51

Geplaatst door christiaan51 (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

corvanjaarsveld (0) PRO, 5 jaar geleden

Er worden tegelijkertijd verschillende problemen genoemd. Eerst maar het te hoog worden van de druk in het koelsysteem. Die kan te hoog worden als het overdrukventiel verstopt is. Dat ventiel zit in de dop van het expantievat. Als dat ventiel werkt, maar de drukverhoging niet snel genoeg kan verwerken is er toch een lekkage vanuit een cilinder, b.v. de koppakking, maar ook een scheurtje in de cilinderkop of zelfs de cilinderwand kan dat veroorzaken. Een cili8nderlektest zal uitwijzen welkecilinder(s) dat veroorzaakt. Het vervangen van de slangen en zelfs van de waterpomp lost dat probleem niet op.
Dat er geen circulatie is via de radiateur wordt veroorzaakt door een verstopping.Ik ga er van uit dat de nieuwe waterpomp wel werkt. De verstopping kan komen doordat de thermostaat niet wil openen of anders is de radiateur verstopt geraakt. Het spoelen van de radiateuris geen garantie voor een goede doorloop.
Wij leerden vroeger het volgende.... Repareer niet alleen, maar haal vooral ook de oorzaak weg....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.