hallo,
onlangs had ik iets te weinig koelvloeistof in het reservoir
deze heb ik bijgevuld
vervolgens kwam ik een dag later tot de ontdekking dat er een grote plas onder de auto lag
aangezien ik 15 km van huis was heb ik de anwb erbij gehaald(you got to move! niet waar)
deze kwam tot de conclusie dat het thermostaat defect was
heb nieuw thermostaat geplaatst
maar heb nu het probleem dat de temparatuur meter in de auto niet werkt (dacht zelf aan sensor??)
en blijft er 1 slang helemaal koud dit klopt volgens mij niet
wie kan mij helpen???
b.v.d.
groetjes,
martin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is dat ook na een lange tijd stationair lopen?
want als 1 slang koud blijft betekent dat er geen circulatie is,en moet de motor na een tijdje te heet worden,en dat zou je ook op de meter moeten zien.(de sensor zit immers op de cyl.kop)
Voordat de thermostaat open gaat kan best lang duren,maar dan zou de meter al wel moeten werken.
Ik denk dat de thermostaat niet goed zit,of een defecte waterpomp.
Heb je hem ook goed ontlucht?(tijdje laten draaien zonder dop)
succes.
bedankt voor je reactie
heb de auto ong 10 min laten draaien met dop eraf temp meter blijft in de hoek liggen
de ene slang word dan erg warm de ander koud
wat kan ik fout gedaan hebben met het monteren van de thermostaat???
zoals ik dat bekijk kan deze maar op 1 manier erin??
als ik in beide slangen knijp dan borrelt het wel in water tankje????
18 jaar
martin
haal de bovenste slang af van je radiator en vul de koelvloeistof bij..erna motor laten lopen en indien nodig bijvullen in het reservoir..
er zit lucht in je systeem vandaar je slang ook niet warm word..
niet te ver mee rijden zo,eerst probleem oplossen,en het eventuele nog aanwezige lek!
Stefan
18 jaar
ik zal dit zo spoedig mogelijk even proberen
vriendelijk bedankt!!!
groet martin
18 jaar
helaas bleek lucht niet de oorzaak te zijn en ben ik erachter dat het inderdaad de waterpomp is. Nu werd mij vandaag afgeraden om zelf aan het sleutelen te gaan. Er schijnt een groot risico te zijn op vernieling van de gehele motor als de waterpomp niet juist geinstaleerd wordt of als deze niet goed losgehaald wordt. Wie kan mij helpen of raad geven hierover.
Bedankt alvast
Groet Martin
18 jaar
volgens mij is dit weer zo'n broodje AAP verhaal Martin.
gewoon even goed opletten wat je doet,schrijf het zonodig even op!en monteren in omgekeerde volgorde.
dan kan er weinig mis gaan.
Stefan
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar