close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: koelvloeistof

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Wij hebben pas de waterpomp stuk gehad, nu moeten we steeds de koelvloeistof bijvullen. Zeker 1x per week.

Is dan toch mijn koppakking stuk?

groetjes mike en Linda

Geplaatst door

mike en linda (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Indien er geen uitwendige lekkage is te zien zou het de koppaking kunnen zijn.
Is de motor voor reparatie van de waterpomp oververhit geweest ??

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

ja wij waren op weg naar spanje toen sloeg de meter op 130 graden en spoot er rook uit t koelvloeistof reservoir. Maar er kwam geen wittte rook uit de uitlaat. De auto is naar Nederland afgevoerd. Wij hebben m laten maken door een kennis t was de waterpomp deze was helemaal stuk. Maar blijft nu veel koelvoeistof gebruiken.

groetjes

mike en linda 0

15 jaar

Gezien de motor oververhit is geweest kun je er vanuit gaan dat de koppakking is doorgeslagen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Wat je even kan laten doen, is een koppakking test laten uitvoeren..

130 graden is wel veel en zoals Paul al aangaf zit de kans erin dat de koppakking kapot kan zijn.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

hallo

ik zie nu soms een plas onder de auto liggen, hoe kan ik weten of t niet de radiator is? er schijnt ook een vloeistof te zijn dat de gaatjes in de radiator dicht (voor even) om te controleren of de radiator stuk is.. Is dit een optie?

groetjes

mike en linda 0

15 jaar

Ik zou geen toevoegingen in het koelsysteem gooien, daar krijg je op den duur alleen maar problemen van, denk aan een kachelradiateur die dicht gaat zitten etc..

Ze kunnen met een snuffelaar boven het expansievat controleren of er uitlaatgassen in het koelsysteem zitten,zo kun je het e.e.a. uitsluiten.

Als je een plas onder de auto ziet liggen lekt hij dus ergens uitwendig, ook kan het bv ( door een defecte koppakking / teveel druk op het systeem ) bij de dop/expansievat lekken.

Maak de motorkap eens open en kijk of je niks ziet.

Als de radiateur zou lekken,of gelekt heeft kun je dat meestal wel zien.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

De koelvloeistofflens is stuk, bij de garage konden ze nog geen antwoord geven of de koppakking stuk was.

We hebben t laten nakijken door een vriend van een viend en hij kon me wel de bevestiging geven dat de koppakking stuk is.. Balen!

groetjes

mike en linda 0

15 jaar

Heb je al de nieuwe flens erop gezet en de boel gevuld met koelvloeistof om te controleren of er nog steeds problemen zijn ?

Hoe heeft die vriend van je vriend de kop/pakking gecontroleerd ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Nee heb m nog niet gemaakt moet ff afwachten waneer die vriend tijd heeft.

Heb er zelf geen verstand van heb t eigenlijk ook niet gevraagd hoe hij dit gecontroleerd heeft.



groetjes

mike en linda 0

15 jaar

Koppakking doorgeslagen. slijtage rand op een van de cylinders, is al iets van langere tijd. Waarschijnlijk ook door het gebruik of mengen van verkeerde koelvloeistoffen. (geen g12)

M_W 0

14 jaar

Hallo

De koppakking was idd kapot en er was slijtage op de rand van de cylinders. En ons is dus ook gezegd dat dit iets van langere tijd is en idd door verkeerde koelvloeistof te kopen. Wij weten toch niet beter om naar b.v. heuts of halfords te gaan en universele koelvloeistof te kopen. Niemand heeft ons dit ooit gezegd totdat dit nu aan de hand was.

Maar wat zijn de kansen dat de koppakking weer stuk kan gaan? We willen de auto niet kwijt en hij is nu weer gemaakt ook laatst dan de waterpomp vernieuwd en de distibutieriem.

groetjes

mike en linda 0

14 jaar

Je weet niet hoelang dat al aan de hand is met het koelvloeistof verhaal..ook verkeerde koelvloeistof zou er op den duur mee te maken kunnen hebben, vergeet wel niet dat de auto dalijk 12 jaar word, maar nu er een nieuwe gemonteerd is zou ik me totaal geen zorgen meer maken.

Naast de vuldop zit als het goed is een zwart kapje ( zijkant reservoir ) waar op staat G12 en dat is de koelvloeistof die erin hoort ( roze ) ook staat dat in het boekje van de auto, maar meestal is dat niet altijd meer voorhanden.

Als hij dalijk weer lkkr loopt, genieten van je autoo'tje en verder geen zorgen meer maken.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Hallo Stefan

bedank voor je reactie is echt een hart ondr de riem want je zit toch in angst. Ik moet zeggen de motor hoor je nu bijna niet meer lopen. we zullen er zeker van genieten...

groetjes en bedankt.

mike en linda 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.