👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Mijn koelvloeistof nivo van mijn auto 2.0 tdi motor uit 2006 zakt na een dagje stilstaan
Eerst dacht ik dat hij rijdend leeg ging maar is niet zo
Auto gevuld net boven max nu zit hij 2mm onder max zonder te rijden
Lektest is uitgevoert zonder probleem
kan het de egr koeler zijn ?? ergens gelezen ??
Wat kan het zijn
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De afdichting van de diverse slangen dient als volgt geregeld te zijn. Op elke pijp(waar een slang op zit) is aan de buitenkant een verdikking te zien... De slang wordt ruim voorbij de verdikking op de pijp geschoven. Nu wordt voorbij de verdikking een slangklem aangebracht en zodanig aangedraaid dat de slang niet meer over de verdikking kan schuiven. De slang vervormt door de slang klem. Als er nu druk op het koelsysteem komt wil de slang van de pijp schuiven. De klem verhindert dat. Maar de afdichting wordt nu veel degelijker. de nu gevormde rand in de binnenkant van de slang perst tegen de rand van de pijp.. en de zaak is hermetisch dicht..
Als tijdens de afkoeling de druk van het koelsysteem wegvalt schuift de slang weer terug, en elke oneffenheid is dan een lek geworden..
Karton onder de auto en smorgens kijken waar het ewrgens lekt en dan de slangen in die buurt van binnen inspecteren, net als de rand van de verdikking...
Eventueel kijken in de auto in de buurt van de kachel.Daar kan het ook lekken. Kachel is onder druk ook al de kachel niet werkt met de temperaturen van nu.
11 jaar
probleem niet opgelost, auto inmiddels verkocht
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar