Hallo,
In mijn Golf is een nieuwe koppelingsplaat met drukgroep geplaatst. Sindsdien komt het pedaal ongeveer 3/5 cm van de bodem. Soms schakelt de auto goed en soms kraakt hij bij het
in schakelen van de achteruit en wil hij niet in de 1e versnelling. De tweede gaat moeizaam en de 3,4,5 dat gaat. Normaal hoort het koppelingspedaal toch tegelijk te staan met het
rempedaal. Er zit een automatische spanner op de kabel. Ook deze is al 2 keer veranderd omdat de spanner misschien niet zou werken, maar het probleem blijft aanwezig.
De beun de haas die hem geplaatst heeft is natuurlijk niet meer thuis.
Wie helpt mij uit de brand.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja deze hoort gelijk testaan.
er zal toch iets niet goed zitten alleen is dat zo moeilijk vast testellen.
ik vermoed dat het pedaal voor de vervanging goed stond.
ik ben bang dat als je niks met de kabel kan want dat is al gebrobeert de bak er wer af moet.
het enigste wat je kan proberen is het groene deksel aan de zijkant dvan de bak eraf tikken en dar kijken of het druklager en de drukvinger wel inorde zijn als daar wat mis is zou je dit ook kunnen krijgen.
groetjes jan.
Hallo Jan
Er zat bij vervanging een hand gespande kabel op de auto maar dit was ook al niet goed.Hij kon de versnellinggen niet meer vrij trappen en de kabel was al met enkele moeren er bij op aan het
eind. Je kon zien dat men hier mee aan het prutsen waren geweest. Heb bij de dealer geïnformeerd en aan de hand van het kenteken moest er een automatische spanner op. Ook bij het verwisselen bleek de oude plaat en drukgroep nog niet af te zijn.
Kan het zo zijn dat de vorige eigenaar de hevel waar de drukvinger op zit versteld heeft? Eigenlijk is de kabel te lang van daar dat men er toen een hand gespande kabel op gezet hebben.
11 jaar
De hefboom aan de bak staat nagenoeg horizontaal . Jan T schrijft al ,demonteer dat groene deksel .Met bijteltje het hoeft niet stuk te gaan .
Veer losnemen en hefboom zoveel mogelijk om en neem het druklager uit de bak.
Als dat ding stuk is heb je alleen maar vrije-slag.
Is de drukpen aan beide zijden niet weg gesleten of verbrand? Bij twijfel vervangen.
Succes.
Wat nog weleens gebeurt is dat de drukstift dwars door het lager drukt. Groene dop op de bak losnemen en controleer dit. Wta anders ook voorkomt is dat de kleine gaffel achter dezelfde groene dop over de vertanding schiet doordat de gaffel kan knappen.
Beste heren,
Het is al weer eventjes geleden maar ben met de auto bezig geweest. Groene dekseltje er voor weg gehad. Nieuw druklager en drukstift geplaatst uit voorzorg. Gaffel bekeken en die was goed.
Alles weer in elkaar gezet maar koppelen ho maar. Blokje uit 22mm mdf gemaakt om onder kabel te plaatsen. Kon de kabel nog een heel eind omhoog trekken alsof de kabel te lang is.
Na het plaatsen van dit blokje stonden rem en koppeling pedaal op zelfde hoogte en de auto koppelde goed. Na 2 dagen staat het pedaal weer lager dan de rem maar koppelt nog wel.
Hoe is het mogelijk dat de kabel zo'n stuk te lang is. Hoort er dan misschien toch een handbediende kabel op? Deze is wel korter.
11 jaar
Weet je zeker dat het kleine gaffeltje achter de groene dop heel is. Een breuk is moeilijk te zien.. Hij breekt vaak in het gat waar het asje doorheen gaat waardoor hij over de vertanding schiet.
en.. Als ik het goed heb zijn er twee lengtes drukstiften.
Bas en Erik als dat hefboompje gebarsten is ontkoppelt de koppeling nooit meer .
Ben bang dat die plaat in de koppeling doorboord is .
Is het intrappen van de koppeling toch nog soepel of loei zwaar . Heb ook mee gemaakt dat het kabeloog bij het pedaal naar binnen was getrokken.
Succes.
Plaat in de koppeling doorboort kan idd ook maar ga er toch vanuit als de koppelingsplaat en drukgroep is vervangen dat deze ronde plaat ook is vervangen.
Is het inderdaad zo dat er twee lentes drukstiften zijn? Als de plaat doorboort is dan neem ik aan dat de drukstift ook niet zomaar te verwijderen is. Vorige week druklager vervangen
en kon toen de drukstift er zo uitpakken. Inmiddels hangt het pedaal weer op de bodem dus ga morgen eerst een nieuw gaffeltje halen bij de dealer. Het intrappen van de koppeling
gaat nog wel steeds heel erg soepel. Ga morgen eerst kijken of inderdaad het kabeloog niet naar binnen getrokken is. Toen mijn gezondheid dat nog toe liet heb ik dit zelfde euvel bij
een Polo meegemaakt.
Morgen dus het vervolg.
11 jaar
Zoals gezegd zou ik nog terug komen op dit verhaal. Inmiddels is bekend dat het kabeloog helemaal naar binnen getrokken is . Deze zit aan de pedalen vast en daar
is deze afgescheurd. Is weer opnieuw gelast en funtioneerd weer goed. Bedankt voor jullie hulp en adviezen. Onderwerp kan gesloten worden.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar