Volkswagen Passat Variant 2015: Koelvloeistof spuugt uit reservoir bij hoge snelheid

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: CRL, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 110

Hallo allemaal,
Ik heb al een tijdje last van koelvloeistof wat uit de reservoir schiet als ik harder dan 110 rijd. Als ik 110 of lager rij gebeurd er helemaal niks!. Mn motor wordt ook niet heet, altijd netjes op 90graden. Ik heb wel af en toe wat witte rook, maar dat kan ook komen omdat ik 2maanden geleden mn roetfilter heb leeggehaald en softwarematig uitgezet. Verder heb ik hem laten checken op lekkages etc.. ook is die onder druk gezet en geen lekkages te vinden. Weet iemand enig idee wat het is? Bene echt radeloos.

Ps: ik heb ook geen witte smurie bij mn oliedop, en geen olie bij mn koelvloeistof.

Alvast bedankt!

Nosscha

Geplaatst door Nosscha (0) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Monteur Senior (460), 1 jaar geleden

kijk eens of je multiriem niet versleten is het kan zijn bij hogere toeren dat je riem wat slipt en de waterpomp niet optimaal werkt

    Ik ga daar zo ff naar kijken, dankjewel voor de tip - Nosscha (0), 1 jaar geleden

kaleido 1 (990) PRO, 1 jaar geleden

Schoep los op de as van de waterpomp , lucht in het systeem .
Is het zo ineens ontstaan of na bv. een reparatie ?

    Het is in eens ontstaan - Nosscha (0), 1 jaar geleden

bert klein (45) PRO, 1 jaar geleden

Waterpomp electrische/ mechanische schuif ,schakelt werking schoepenrad uit ,voor een snellere motoropwarming ,door inwendige slijtage gaat deze klemmen of gaat scheef zitten en niet weer in z,n rust stand komt , zodat er te weinig circulatie plaatsvindt .
Dus waterpomp vervangen [ advies waterpomp zonder verstelling te monteren ]

    Waterpomp ie reeds vervangen. Probleem begon voor dat ik de waterpomp had vervangen - Nosscha (0), 1 jaar geleden

kaleido 1 (990) PRO, 1 jaar geleden

Komt er uit het dunne slangetje op het exp.vat koelvloeistof als de motor loopt ?
Er zit ook een extra waterpomp aan de achterkant van de motor als ik het goed heb , deze werkt ?

    Nee daarnkomt geen koelvloeistof uit. Koelvloeistof komt uit de reservoir en alleen als ik met hoge toeren rijd. Zo niet dan gebeurt ook niks. Lijkt alsof die teveel druk bouwt - Nosscha (0), 1 jaar geleden

kaleido 1 (990) PRO, 1 jaar geleden

Uit dit dunne slangetje moet koelvloeistof komen als de motor loopt , dit is ontluchting van het systeem , mocht deze verstopt zitten krijg je ook deze problemen.
Blaas eens op dit slangetje om te kijken of hij open is of perslucht .

    Ik heb 0 ervaring met autos haha, ik zal het bij mn garage laten nakijken - Nosscha (0), 1 jaar geleden

bert klein (45) PRO, 1 jaar geleden

Het koelsijsteem wordt met de testkast ontlucht volgens een speciale procedure, daar deze motoren
Twee electrische waterpompen hebben en een mechanische/electrische disriem aangedreven.
bij een automaat zit in de achterzijde blok ook een thermodoorgang in de koelslang verwerkt, de thermostaat is dubbelwerkend, er zit ook speciale koelvloeistof in het sijsteem G13

    Dus als ik het goed begrijp kan het mijn thermostaat zijn die omdat die dubbel werkt? - Nosscha (0), 1 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.