Hallo allemaal,
Ik heb al een tijdje last van koelvloeistof wat uit de reservoir schiet als ik harder dan 110 rijd. Als ik 110 of lager rij gebeurd er helemaal niks!. Mn motor wordt ook niet heet, altijd netjes op 90graden. Ik heb wel af en toe wat witte rook, maar dat kan ook komen omdat ik 2maanden geleden mn roetfilter heb leeggehaald en softwarematig uitgezet. Verder heb ik hem laten checken op lekkages etc.. ook is die onder druk gezet en geen lekkages te vinden. Weet iemand enig idee wat het is? Bene echt radeloos.
Ps: ik heb ook geen witte smurie bij mn oliedop, en geen olie bij mn koelvloeistof.
Alvast bedankt!
Geplaatst door Nosscha (0) , lid sinds 1 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
Monteur Senior (460), 1 jaar geleden
kijk eens of je multiriem niet versleten is het kan zijn bij hogere toeren dat je riem wat slipt en de waterpomp niet optimaal werkt
kaleido 1 (990) PRO, 1 jaar geleden
Schoep los op de as van de waterpomp , lucht in het systeem .
Is het zo ineens ontstaan of na bv. een reparatie ?
bert klein (45) PRO, 1 jaar geleden
Waterpomp electrische/ mechanische schuif ,schakelt werking schoepenrad uit ,voor een snellere motoropwarming ,door inwendige slijtage gaat deze klemmen of gaat scheef zitten en niet weer in z,n rust stand komt , zodat er te weinig circulatie plaatsvindt .
Dus waterpomp vervangen [ advies waterpomp zonder verstelling te monteren ]
kaleido 1 (990) PRO, 1 jaar geleden
Komt er uit het dunne slangetje op het exp.vat koelvloeistof als de motor loopt ?
Er zit ook een extra waterpomp aan de achterkant van de motor als ik het goed heb , deze werkt ?
kaleido 1 (990) PRO, 1 jaar geleden
Uit dit dunne slangetje moet koelvloeistof komen als de motor loopt , dit is ontluchting van het systeem , mocht deze verstopt zitten krijg je ook deze problemen.
Blaas eens op dit slangetje om te kijken of hij open is of perslucht .
bert klein (45) PRO, 1 jaar geleden
Het koelsijsteem wordt met de testkast ontlucht volgens een speciale procedure, daar deze motoren
Twee electrische waterpompen hebben en een mechanische/electrische disriem aangedreven.
bij een automaat zit in de achterzijde blok ook een thermodoorgang in de koelslang verwerkt, de thermostaat is dubbelwerkend, er zit ook speciale koelvloeistof in het sijsteem G13