close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Lupo: koelvloeistof verdwijnt ongeveer 1 liter op de 600km

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

Heb sinds 2 maanden een lupo 1.0 met 60.000 km op de teller. Sinds de aankoop verdwijnt er koelvloeistof. 3 weken geleden begon hij ook olie te lekken, bleek de krukaskeering te zijn. Had 3 maanden garantie dus dat werd gemaakt, maar zit nog steeds met het koelvloeistof probleem. Het lekt niet naar buiten want zie nergens natte plekken ofzo. De eerste keer toen het koelvloeistof lampje ging en bleef branden heb ik hem ook terug gebracht, na een paar uur kon ik hem weer op halen, het lampje brande niet meer en volgens de garage was hij afgeperst maar ze dedn nogal vaag over wat ze gedaan hadden. Ik denk dat ze de ecu alleen maar gereset hebben en niks aan het probleem gedaan. Heeft iemand voor mij advies hoe ik moet handelen als ik de lupo aankomende week weer terug breng??
Ik denk dat de koelvloeistof lekt naar binnen en dat hij bij de motorolie terecht komt, maar ik ben maar een leek.
Iemand een idee????
Bvd cube

Geplaatst door

cube (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik zou er bij blijven
moet toch geen probleem zijn
mvg willem2

kleijn 0

15 jaar

Als hij inwendig lekt stijgt het olie peil dan ook?
En als je hem morgens start rookt hij dan wit?
Hoe snel is het expansievatje leeg? Hoeveel kan je bijvullen?
Heb gehad dat de sensor zo gevoelig was dat het lampje al aan ging terwijl hij gewoon op peil was.

@tim 0

15 jaar

hoi cube ,
de koelvloeistof kan simpel weg niet bij de motor olie komen , wel andersom
dit omdat de oliedruk van de motor simpelweg veel hoger is dan de druk die het koelsysteem opbouwt
mvg dennis

dennizz91 0

15 jaar

[quote=dennizz91]hoi cube ,
de koelvloeistof kan simpel weg niet bij de motor olie komen , wel andersom
dit omdat de oliedruk van de motor simpelweg veel hoger is dan de druk die het koelsysteem opbouwt
mvg dennis[/quote]
totdat je de moter uit zet (olie druk weg )en het koel systeem staat dan nog onder druk

erik007 0

15 jaar

ja heb je wel gelijk in ja ,
zou nog kunnen kijken of er koelvloeistof uit het carter komt door de aftapplug iets los te draaien omdat je olie dikker is gaat de olie bovenop drijven .
mvg dennis

dennizz91 0

15 jaar

[quote=@tim]Als hij inwendig lekt stijgt het olie peil dan ook?
En als je hem morgens start rookt hij dan wit?
Hoe snel is het expansievatje leeg? Hoeveel kan je bijvullen?
Heb gehad dat de sensor zo gevoelig was dat het lampje al aan ging terwijl hij gewoon op peil was.[/quote]
Als ik hem s'morgens start heb ik idd een minuut of 5 wat witte rook.
Heb ongeveer 600 km gereden en moest nu bijna 1 liter bijvullen om hem weer op peil te krijgen.
Olie heb ik in het begin ook gepeild en had het vermoeden dat mijn peil na een tijdje was gestegen, als antwoord kreeg ik bij de garage dat ik dat zo nooit kon zien.

cube 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.