auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Lupo: lupo 1.4 tdi verbruikt bij gewoon rijden 1 op 14 km is dat niet

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1400

Hallo beste mensen ik heb voor mijn vrouw een lupo 1.4 tdi gekocht ik dacht lekker zuinig 1 op 20 minimaal ofzo maar nee hoor gewoon 1 op 14 volgens mij is dat niet echt gebruikelijk wie heeft hier ervaring mee of wat kan het wezen 1 op 14 lijkt me niet normaal

en nee ze rijdt hard ofzo gewoon stad en snelweg gebruik...


hoor graag van jullie

Geplaatst door

emiel2676 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

gemiddeld rijdt zon lupo 1 op 20 ongeveer misschien iets meer zelfs testen van 1 op 23 zijn er zal hem eens laten uitlezen misschien dat temp.sensor defect is dat die verkeerde waardes aangeeft waardoor de motor meer brandstof inspuit

poppekast 0
badge

15 jaar

weet jij wat de goede waarde is ?en kun je die waarde instellen op moet je dan gewoon een nieuwe temperatuur sensor nemen?

emiel2676 0

15 jaar

waardes kun je niet instellen zal een nieuwe sensor worden maar laat hem eerst eens uitlezen

poppekast 0
badge

15 jaar

laat de distributietiming controleren,een beetje van tijd en het heeft invloed op het verbruik. gr john

Weet je vrouw wel dat je moet overschakelen bij een diesel en niet in lage versnellingen moet rond blijven jakkeren!!

tedkroon 0

15 jaar

beste John

ik ben bij de garage geweest en met zei mij dat het niet aan de distributie riem kon leggen immers zou hij dan slecht gaan lopen en dat doet hij niet.

en de temperatuur sensor is goed volgens hun hij geen juist weer echter ze hebben hem niet uit gelezen daar was geen tijd voor moest echt op afspraak.

emiel2676 0

15 jaar

[quote=emiel2676]beste John

ik ben bij de garage geweest en met zei mij dat het niet aan de distributie riem kon leggen immers zou hij dan slecht gaan lopen en dat doet hij niet.

en de temperatuur sensor is goed volgens hun hij geen juist weer echter ze hebben hem niet uit gelezen daar was geen tijd voor moest echt op afspraak.[/quote]
als de riemtiming verlopen is maar nog net binnen de toleranties staat merk je bijna niets aan de motor behalve dat je verbruik nadelig beinvloed wordt. gr john

Als mijn vrouw in mijn diesel rijdt en ik zit er naast dan moet ik helaas van tijd zeggen dat ze moet overschakelen. Zij rijdt met haar benzine Ford Ka meestal in de 3e versnelling rond en het verbruik is circa 1 : 10. Terwijl als ik rij dan haal ik 1 : 13 onder dezelfde omstandigheden. Haar reactie is wel altijd dat ik niet zo moet zeuren, ha, ha, ha!

tedkroon 0

15 jaar

he John is het moeilijk of veel werk om te kijken of de timing verlopen is?

emiel2676 0

15 jaar

[url=http://imageshack.us][img]http://img13.imageshack.us/img13/5572/lu...[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img13/lupo.png/1/][img]http://img13.imageshack.us/img13/lupo.pn...[/img][/url]

nee dat is niet moeilijk mits je de juiste gereedschappen hebt om de zaak te centreren. gr john

beste john
ik heb hem zelf uitgelezen

en ik kreeg de volgende storing

mass air flow sensor
(g70);implausible
signal;p0101

ook had ik er nog een code instaan en wel deze

feul level signaal (G)
sporadic
open/short circuit


nou is de eerste code volgens mij de lucht massa meter kan dat zit ik goed?

en de 2e code is brandstofsensor die komt soms wat laat op als ik hem start (10 min ongeveer)


hoop dat je mij verder kunt helpen met code,s


p,s de p.m over het afstellen van de versnellingsbak van deze auto deze schijn je niet te kunnen stellen dit is een 3l tdi bak?????????? klopt dit

emiel2676 0

15 jaar

zoals je aangeeft luchtmassa meter, zal die eens vervangen , dan zal het verbruik ook wel wat gunstiger worden en de auto zal ook beter optrekken
heb alleen niet echt een verklaring voor die tankmeter het zal kunnen zijn dat het tankvlotter wat blijft hangen o i d

poppekast 0
badge

15 jaar

He Marco

maar qua snel optrekken betreft doet hij dat al heel goed hoor het is niet zo dat hij op een nood procedure loopt of zo... is dit dan te verklaren is het misschien mogelijk dat hij te veel lucht krijgt en TE SNEL optrekt en dus ook te veel verbruikt.?

emiel2676 0

15 jaar

nou door een defecte luchtmassameter zal die nooit sneller optrekken werkt altijd nadelig lucht brandstofverhouding kan niet correct gemeten worden dan nemen ze voor de luchtmassameter een vaste waarde als die defect raakt hij zal wel trekken maar wel minder dan het hoort te wezen zat nog even te zoeken controleer de stekker op oxidatie van de lmm en wat ook nog wel eens wil gebeuren is dat de stekker niet vast zit dit ook even controleren

poppekast 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.