close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Koelvloeistof verlies!

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 1895, Vermogen (kw): 85

Mijn golf verliest vrij veel koelvloeistof en ik moet deze constant bijvullen, toen ik deze in garage liet nakijken vonden we geen lekkages en volgens een test dat mijn garagist deed heb ik een lekke koppakking.. ik denk dat de koppakking vervangen de enige optie is veronderstel ik?
Blijkbaar is deze probleem voorkomend bij deze golfkes maar hoe weet ik welke motor code ik heb en waar vind ik deze? Ik vermoed een AJM type maar ben niet zeker..
Want ik zou graag de stukken (koppakking, distributieriem set) bestellen maar hiervoor moet ik zeker zijn van mijn motor code...

Geplaatst door

vizard91izy (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De eerste pompverstuiver variant van de 1.9 tdi heeft inderdaad nog wel eens te maken met een lekke koppakking. Verlies van koelvloeistof is dan het gevolg, je hoort ook vaak geborrel in het kachelsysteem.

Motorcode staat op de sticker bij het reservewiel, op de distributiekap en in het onderhoudsboekje.

Overigens geen klus om zelf te doen zonder ervaring. Cilinderkop moet ook gevlakt worden, anders ben je snel weer aan de beurt.

Succes.

Brum1467 0

8 jaar

[quote=Brum1467]De eerste pompverstuiver variant van de 1.9 tdi heeft inderdaad nog wel eens te maken met een lekke koppakking. Verlies van koelvloeistof is dan het gevolg, je hoort ook vaak geborrel in het kachelsysteem.

Motorcode staat op de sticker bij het reservewiel, op de distributiekap en in het onderhoudsboekje.

Overigens geen klus om zelf te doen zonder ervaring. Cilinderkop moet ook gevlakt worden, anders ben je snel weer aan de beurt.

Succes.[/quote]

Beste, dank u voor uw reactie.
Ik ga deze code is zoeken en de onderdelen bestellen en in de garage laten vervangen.
Want dit is inderdaad een grote klus.

vizard91izy 0

8 jaar

[quote=Brum1467]De eerste pompverstuiver variant van de 1.9 tdi heeft inderdaad nog wel eens te maken met een lekke koppakking. Verlies van koelvloeistof is dan het gevolg, je hoort ook vaak geborrel in het kachelsysteem.

Motorcode staat op de sticker bij het reservewiel, op de distributiekap en in het onderhoudsboekje.

Overigens geen klus om zelf te doen zonder ervaring. Cilinderkop moet ook gevlakt worden, anders ben je snel weer aan de beurt.

Succes.[/quote]

Beste, dank u voor uw reactie.
Ik ga deze code is zoeken en de onderdelen bestellen en in de garage laten vervangen.
Want dit is inderdaad een grote klus.

vizard91izy 0

8 jaar

Het was een kleine rubbere leiding die links van de motor zat, er zat een scheur in en daar kwam die koelvloeistof dus uit wanneer de motor draaide. Deze probleem is dus opgelost, blij dat het niet aan de koppakking ligt!!!

vizard91izy 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.