Hallo luitjes,
Sinds kort hikt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo luitjes,
Sinds kort loopt de motor van mijn Golf IV uit 2000 niet meer mooi rond.
Zo start hij heel soms erg slecht (koude start) en hikt de motor, slaat vaak over.
Enkele maanden terug al eens uit laten lezen, toen kwam er alleen een storing van het gasklephuis en abs-sensor uit. Beiden laten vervangen en foutcodes laten wissen. Vandaag weer laten uitkezen en nu waren de foutcodes 01249, 01250, 01251 en 01252 uit; een storing op alle 4 de injectoren dus.
Omdat de auto op benzine start, zal dit af en toe slechte starten wel te maken kunnen hebben met de injectoren, maar schakelt daarna vanzelf over op LPG. Met soms slecht starten, bedoel ik 1x in de 20 starts. Als de auto loopt, dan loopt hij op benzine als op LPG precies hetzelfde.
Dit heb ik ondertussen gedaan: Vacuumslangen gecheckt op lekkage, maar niets gevonden. Gasklephuis, luchtfilter, bobine-unit, bougies en bougieskabels zijn inmiddels vernieuwd. De ontluchtingsslang tussen carter en luchtfilterhuis heb ik schoongemaakt.
Misschien heeft dit er niets mee te maken, maar hoort de klep op de koolstoffilter bij stationair lopen van een warme motor niet continu te blijven tikken? Op het stekertje 12v en massa gemeten.
Wat kan het nog meer zijn volgens jullie?
Thanks.
Ik denk dat de foutcodes op de injectors door het LPG-systeem veroorzaakt worden.
Dat heb ik wel meer gezien op oudere auto's en is niets om je zorgen over te maken.
Dit kun je controleren door de foutcodes te wissen en dan op benzine starten en op benzine blijven.
Waarschijnlijk krijg je dan de foutcodes niet en komen deze pas op het moment dat je overschakelt naar LPG.
Als de motor hikt onder het rijden op LPG dan heeft dat niets met de benzine-injectors te maken (tenzij deze lekken).
Wat gebeurt er als je een dag op benzine rijdt? Hikt de auto dan ook nog?
Allereerst bedankt voor het meedenken.
De auto is zo'n 6 maanden geleden ook al eens uitgelezen en toen kwamen deze storingscodes niet naar voren; wel twee andere codes, maar die onderdelen heb ik toen vervangen en zijn de foutcodes gewist. Hoe kan het dan zijn dat deze nieuwe storingcodes nu wel aan het licht komen en toen niet?
Allicht kan ik een dag op benzine gaan rijden en kijken of het hikken verdwijnt.
Greetz.
9 jaar
Als de injector foutcodes eerder niet verschenen dan is er mogelijk een probleem met de LPG installatie.
Daar wordt namelijk het signaal naar de benzine-injectors onderbroken bij rijden op LPG.
Bij "moderne" systemen wordt dat zo gedaan, dat er dan geen foutcodes zijn.
Mogelijk loopt de motor af en toe dan op 2 brandstoffen tegelijk en kan dan ook gaan hikken.
Is dit zelf eenvoudig te testen? Bijvoorbeeld door de stekkertjes van de injectors los te koppelen als de auto op LPG loopt?
Foto van 02-09-2015
[url=http://postimg.org/image/9jz18ufxb/][img]http://s11.postimg.org/9jz18ufxb/Foto_00...[/img][/url]
Foto van 03-12-2015
[url=http://postimg.org/image/4j10eyewd/][img]http://s22.postimg.org/4j10eyewd/Foto_01...[/img][/url]
9 jaar
Ik zou een afspraak maken met een LPG specialist, liefst 1-tje die ook wat met VW kan.
Je hebt kennelijk ook een probleem met de voorste lambdasonde, dan wel het mengsel is veel te arm of de uitlaat is lek voor bij de motor.
Ook moet de basis instelling nog gedaan worden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar