Volkswagen Polo: Koelvloeistofpeil zakt

Bouwjaar: 1992

Beste mensen,
Als ik mijn auto start loopt hij eerst op 3 cilinders als mijn temperatuur op 50C komt hoor ik een soort van tikkent geluid nadat de auto een nacht heeft stil gestaan is mijn koelvloeistof peil gezakt.
Mocht het de koppakking dan is mijn vraag of ik die zelf kan vervangen.
Alvast bedankt.
Peter

Peter8881

Geplaatst door Peter8881 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

jan T (25) PRO, 18 jaar geleden

het lijkt zo telezen heel veel op een koppakking.
en of je het zelf kan hangt af van het geen je kan ; maar echt moeilijk is het niet.
groetjes jan.

Peter8881 (0), 18 jaar geleden

Bedankt Jan, Dat vermoeden had ik ook al,Ga morgen maar een koppakking kopen en het zelf proberen, als je zin hebt om me een mailtje te sturen met enige uitleg is dat van harte welkom.
pwm53@hotmail.com.

musti8026 (0), 18 jaar geleden

mischien is je bougie kabel kapot van binnen of bougie zelf
je kunt zelf meten met een multi meter of trek je bougie kabel een voor een los, dan kunt u door middel van jet motor geluid horen

stefan84 (0), 18 jaar geleden

ik zou eerst eens wat uitgebreider zoeken naar het eventuele 'lek' voordat je aan de koppakking begint!dalijk is het iets anders en vervang je het allemaal voor niks,en dat getik ??

olie e.d. ook op peil ?

het is inderdaad niet al te veel werk + ¤ ..euri's maar zou wel zo fijn zijn als je even zeker wist dat dit het probleem is!

zit er als hij op 3 poten loopt geen koelvloeistof op de bougie?of is deze da niet nat als je hem demonteerd?

jan T (25) PRO, 18 jaar geleden

heb je hotmail geprobeerd maar dat lukt niet is het adres wel goed.
groetjes jan.

Peter8881 (0), 18 jaar geleden

Hoi Jan , mijn emailadres klopt, ben vandaag bij de garage geweest, maar laat toch eerst maar een test doen op het koelsysteem, zetten ze de hele zaak onder druk om te kijken waar het lek zit

jan T (25) PRO, 18 jaar geleden

PRIMA ; MOCHT JE TOCH NOG DE CILINDERKOP ERAF MOETEN HALEN DAN MELD JE DAT MAAR DAN GEEF IK DE AANHAAL MOMENTEN VAN DE CILINDERKOP BOUTEN NOG WEL DOOR.
GROETJES JAN.

Peter8881 (0), 18 jaar geleden

JAN!! Het blijkt inderdaad de koppakking te zijn,dus ik ben erg geholpen als je me wat technische tips geeft voordat ik de kop er af haal.
Voor de aanhaalmomenten het is een Polo Coupe CL 40 KW U9 uit 1992.

jan T (25) PRO, 18 jaar geleden

als het goed is moeten de aanwijzingen bij je binnen gekomen zijn ; mocht het niet binnen gekomen zijn laat het me dan weten.
sukses jan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.