close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: koelvloeistofpomp

Bouwjaar: 1998

Naast de vele problemen met de draagarmen (nog steeds) en deursloten ben ik nu ook toe aan m'n derde koelvloeistofpomp.
Momenteel staat de teller van de Passat 1.8T op 117.000 km.
De eerste koelvloeistofpomp is in october 2002 vervangen bij een stand van 77.500 km. Nu lekt de pomp weer, wat is de reden van deze typische problemen. Het is intussen mijn derde Passat en daarvoor heb ik 4 Golfjes gehad. Bij alle auto's moest ik binnen ninder dan 3 a 4 jaar de koelvloeistofpomp vervangen.

Weet iemand of je aanspraak kan maken op coulance of een commerciele regeling?
De auto is overigens in onderhoud bij een goede VW-dealer en krijgt alle onderhoud op tijd en ik ben een rustige rijder.
Alvast bedankt voor alle advies

Geplaatst door

dick2205 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

IK denk dat dat pompje ni berekent is op die hoge toeren van dat type motor! denk ik hé!

peter8765 0
badge

19 jaar

hoi,

aanspraak op garantie op onderdelen kun je maken, dit binnen één jaar na montage/aankoop.

overgens bij het vervangen van de distributie is het altijd verstandig om ook direct de waterpomp te vervangen ( loopt de pomp wel stuk, gaat het ook mis met de distributie ) dus vandaar het risico!! dat men uitsluit..

je zou het probleem eens voor kunnen leggen aan jou dealer!


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Ik heb al een hele lichting VW's achter de rug, nog nooit een pomp hoeven te vervangen.

Bij de golf met normale V-snaar was degene die hem spande altijd verantwoordelijk voor het sneuvelen van de waterpomp. (te hoge riemspanning geeft als resultaat dat de waterpomp uit zijn lagers wordt getrokken, en de riemen stonden vaak te strak om gillen te voorkomen wat veroorzaakt werd door versleten poulies)

bij de multiriem met veerspanner is dit niet het geval, dus ik denk aan domme pech

audia4 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.