auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III : koelvloeistofslangen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: AAM 1800

Hallo heren,

Als de auto warm is gereden, moeten dan de bovenste en onderste radiatorslangen even heet zijn?
Bij mij is het zo, dat de onderste kun je vast blijven houden en de bovenste is loei heet.

Graag uw deskundig advies.

Met vr. gr. Yuri23

Geplaatst door

yuri23 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Even heet? Nee, want dan zou de radiateur totaal niet werken. De bedoeling is dat deze de boel afkoelt.
Dus de onderste slang zal als het goed is kouder zijn dan de bovenste.

Wordt de radiateur wel warm? Vanwaar de vraag?

oldford 0
badge

11 jaar

Hallo mijnheer Oldford,

De radiateur wordt wel warm.

Maar de vraag kwam bij mij op, omdat de olie van mijn nieuwe motorblok bij een constante snelheid van zo rond de honderd, (vandaag weer vastgesteld) na ongeveer 35 kilometer te hebben gereden, 106/108 graden wordt.
Dus wij dachten, met deze weersomstandigheden, is dit wel erg hoog.
Het rare is wel, dat het iedere keer zo'n 30 tot 40 kilometer duurt, voordat de olie zo heet wordt.

Als we die gedachten dan combineren met een mogelijke kapotte thermostaat, dan verklaart dit een heleboel.

Maar u zegt, dat de onderste slang niet zo heet wordt als de bovenste, dat is één probleem uit de wereld.

Kunt u de hoge olietemp. verklaren??

Bij voorbaat zeer bedankt.

Met vr.gr Yuri23

yuri23 0

11 jaar

Inderdaad de onderste slang moet kouder zijn dan de bovenste.
Olietemperatuurmeter is wel betrouwbaar ?
Wat is de watertemperatuur ?
Warmtewisselaar nog wel aanwezig , en inwendig schoon ?

kaleido 1 7450
badge vip badge

11 jaar

Mijnheer Ferrie,

De olie temperatuur werkt via de boardcomputer en heeft bij alle 2 vorige motoren die in deze auto zaten altijd zo rond de 96/98 graden gelegen.
Nu zit er een spiksplinter nieuw VW blok in en ineens is de temp. zoals vandaag bijna 10 graden hoger.
Deze motor heeft nog geen 4000 kilometer gelopen, dus ik denk dat de motor inwendig nog wel schoon genoeg is.
Warmtewisselaar zit er niet op bij deze motor.

Kan de olietemperatuurvoeler kapot zijn???

Groet Yuri 23

yuri23 0

11 jaar

Ik ken de geschiedenis van jou motoren problematiek.
Er zit bij jou oliefilter geen warmtewisselaar ? , als jij zegt dat hij er niet op zit , geloof ik dat meteen .
Temperatuurzender kan natuurlijk door ouderdom gaan afwijken , is deze overgezet van jou oude blok ?

kaleido 1 7450
badge vip badge

11 jaar

Inderdaad, er zit geen warmtewisselaar op; we hebben pas nog wel navraag gedaan bij VW of het plaatsen van een wisselaar zin zou hebben.
VW gaf aan van niet.
En de olietemp. sensor is overgezet.
Maar als de sensor altijd een aanmerkelijk lagere waarde heeft aangegeven, is het dan mogelijk, dat deze nu zo afwijkend zou reageren?

Kijk een nieuwe is zo geplaatst hoor en is misschien een goed preventief idee.

Maar vindt u de temp. ook niet te hoog??

yuri23 0

11 jaar

Hallo,

Ook hier even een aanvulling over de geboden oplossing; bij een nieuw blok, is de wrijving aanmerkelijk hoger, daarom een hogere temperatuur.
Na ongeveer 30.000 km zul je merken, dat de temperatuur naar beneden gaat, en dit is inderdaad het geval.
Wel hebben we een warmtewisselaar geplaatst, dit scheelt een graag of 6.

Groetjes Yuri 23

yuri23 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.