Volkswagen Golf: koolvorming in het inlaatspruitstuk

Bouwjaar: 1997

Golf 3 1.9 diesel motor 1Y, GEEN TDI of TURBO met 275.000 km op de teller,geen olieverbruik, ben eerste eigenaar.
Heeft koolvorming in het inlaatspruitstuk. Volgens de dealer veroorzaakt door de AGRklep en veel koud rijden.
Ik weet hoe ik dit reinigen moet, maar om dit euvel te voorkomen
zegt men dat de AGRklep afgesloten moet worden door de voetpakking te vervangen door DICHTE PAKKING te monteren.
Kan dit ongestraft, en moet dit volgens een andere truc gebeuren.
Hoor graag van U. Bedankt Antn Borst

jawborst

Geplaatst door jawborst (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Tim_vr6 (0), 19 jaar geleden

@ Anton,
Het is waarschijnlijk de egr-klep die ze bedoelen.
Deze kun je inderdaad afsluiten zonder problemen.
Deze klep staat open bij half-last, hij voert dan uitlaatgassen terug je inlaatspruitstuk in om her te verbranden.
Bij vollast(plankgas) sluit deze klep.

Sluit je hem af, dan heb je zeker geen problemen meer met je inlaatspuitstuk die vol gaat zitten, en met de roetmeting komt hij beter uit de meting met de klep dicht.

Kijk eens op de site: www.tdiclub.nl met zoekknop naar egr.

Suc6
Tim.

Fredo (0), 19 jaar geleden

http://www.tdipowerbox.nl/egr.htm, voila hier staat de uitleg en de werkwijze om hem af te sluiten.
succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.