Volkswagen Golf: kopervezels in olie

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: gti 1800 16v

hallo,

sedert vrijdag tikte er iets licht in mn motor maar gisteren begon dat tikkend geluid serieus te verergeren en het begon ook enorm veel lawaai te maken. het doet het alleen vanaf 2000 toeren en hoger. op rolantie hoor je het haast niet... ik heb vandaag eens mijn oliefilter eraf gehaald en geleegd en de oliefilter zit vol met klein koperkleurig gruis.

is er soms iemand die mij kan zeggen wat er gebeurd is of wat er ook maar kapot kan gegaan zijn??

hopelijk kan er mij iemand helpen.

mvg leslie

lestje

Geplaatst door lestje (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Petje57 (0) PRO, 17 jaar geleden

Denk dat er 'n drijfstang- of hoofdlager uitligt.............

Gr.

lestje (0), 17 jaar geleden

bedankt voor je reactie. had ook al in gedachten dat het zo iets ging zijn... wat zou daarvoor de beste en de goedkoopste oplossing zijn. laten reviseren of direct een andere blok steken???

mvg,leslie

stefan84 (0), 17 jaar geleden

indien er verder niks aan de hand is,gewoon de lagers aan de onderzijde vernieuwen,nieuwe olie erop en klaar!

lagers kosten niet veel,en vervangen ze meteen even allemaal.

compleet reviseren is niet nodig en de motor hoeft er ook niet uit.

Stefan

lestje (0), 17 jaar geleden

hallo,ook bedankt voor je reactie...

das goed nieuws maar welke lagers bedoel je dan? de die van mn krukas ofzo??... en weet jij soms de reden hoe het komt dat ik nu dat probleem heb met mn wagen.

mvg,leslie

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

Behalve als de krukas ook al opgegeten is; en dat gebeurt vaker.........

Waarschijnlijk is je oliepomp versleten of de aanzuigfilter verstopt; waardoor deze schade ontstaat. Normaal gesproken en normaal behandeld kunnen de lagerschalen in dit type blok gewoon 500.000 km mee.

lestje (0), 17 jaar geleden

hoi,alsook bedankt voor je reactie. jullie geven mij toch wel weer wat meer licht op deze zaak... dus eventueel mn oliepomp? kan het ook niet ergens zijn dat er in mn cilinderkop ergens een klep geplooid of afgebroken is en dat er daardoor een stuk ijzer mee naar beneden gevoerd is en daar heeft liggen schuren op de lagers en rollementen???

mvg,leslie

Petje57 (0) PRO, 17 jaar geleden

Nou, nee. Als ie normaal op 4 cilinders loopt, is het geen stuk klep of zo.
Inderdaad zoals Harry al zegt: Goed kijken of de krukas niet beschadigd is. Begin maar met de drijfstang die het verst van de oliepomp zit: deze zal normaal als 1e er uit lopen. Als je de boosdoener gevonden hebt, ook de ovaliteit van de krukas ter plekke meten. Anders heeft het geen zin om nieuwe lagers te zetten. Dan kun je beter 'n andere motor zoeken.
Maar overweeg eerst of het de kosten waard is gezien het bouwjaar van de auto. Dat weet je zelf het beste.

Gr.

lestje (0), 17 jaar geleden

amai,alvast enorm bedankt. jullie zijn dus echt wel professionals :-)... maar wat is dan dat tikkend,meer kletterend geluid???

mvg,leslie

stefan84 (0), 17 jaar geleden

dat zijn de uitgelopen lagers leslie..

niet meer starten en er niet meer mee rijden,maar meteen even de carterpan eronderuit schroeven voor meer schade te voorkomen..

Stefan

lestje (0), 17 jaar geleden

hoi stefan, ik heb er niet meer mee gereden sedert gisteravond. dus nog eens voor alle zekerheid,het beste is dus gewoon de krukaslagers vervangen?? en hoe kan ik dan de rest van die koperdeeltjes wegkrijgen?? gewoon enkele keren de olie verversen?? sorry dat ik zoveel vragen stel maar van motortechniek ken ik eigenlijk niet echt veel...

mvg,leslie

max71 (0), 17 jaar geleden

leslie als je niet zo heel handig bent met dit deel van de motor blijf er dan af komt toch meer bij kijken dan een paar schroefen los draaien zoek iemand met ervaring die je wil helpen voordat je meer kapot maakt of onnodig onkosten maakt ik vind dit namelijk geen reperatie voor een leek

Santa (0), 17 jaar geleden

Zeker niet ZONDER momentsleutel..............

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik heb nog nooit meegemaakt dat uitgelopen lagers geen oorzaak hadden; oftewel laat een prof even kijken. Voor het zelfde geld is het blok gewoon totall loss en kun je beter op zoek gaan naar een blok uit een sloper. (aanbod genoeg en zeker economischer dan een krukas slijpen, overmaatse schalen en nieuwe oliepomp; en wat nog meer komen gaat)

Petje57 (0) PRO, 17 jaar geleden

Een compleet andere auto kon nog wel eens goedkoper zijn............

Gr.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.