heren collega's,
sinds kort heb ben ik druk in de weer om de recent aangeschafte golf type 1 cabrio van mijn vriendin op te knappen.
nu heb ik nog 2 probleempjes waar ik graag wat extra hulp bij zou willen hebben.
1. het olie lampje van de wagen gaat knipperen als de motor op bedrijfstemp. is (90 graden kv, olie +- 110).
nu heb ik recent een grote beurt aan de wagen gegeven en voor de olie een volsyntheet genomen (o w 30 (ofzo))
zou dit dit probleem veroorzaken?!
2. de wagen heeft een stationair schommelend toerental en valt naarmate hij mee rop temp. begint te komen steeds sneller uit bij terugschakelen/ gas los laten/ remmen.
ik heb al de rotor, verdelerkap, bougies vervangen. ontstekingstijdstip gecontroleerd, speling op de ontsteking nagekeken, vacuumslangetjes waar ik ze tegen kwam op scheuren/ breuk nagezien. Het regelventiel dat tussen de luchtbuis en het carterventilatiepotje (boven op het klepdeksel) zit schoongemaakt.
verder heb ik ook al alle stekkers die ik kon bereiken losgehaald en schoongemaakt en ingespoten en evt. contacten die iets vuil waren gereinigd.
graag zou ik jullie tips en trics willen horen.
hoe sneller hoe beter want ik wil dat me meisje er snel van kan gaan genieten.
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou zo en zo dikkere olie erin doen,10w40 is goed.
Als het dan nog niet verholpen is dan oliedruksensor vervangen.Als het daarna nog niet verholpen is,dan zou het probleem ook in de drijfstang/krukas lagers kunnen liggen,(te veel speling),of een defect/verstopte oliepomp.
Ricky,
dikkere olie ga ik in ieder geval erin doen....
maar waarom zou je de olieschakelaar aanraden.... je zou toch verwachten dat deze niet alleen bij een op bedrijfstemp. zijnde motor gaat knipperen..?!
Ik zou de olieschakelaar dan alleen vv om uit te sluiten dat dat dit het probleem niet is,misschien schakeld hij wel aan massa als de olie warm is,zou zomaar kunnen.
Laat ook de olie druk meten bij een warme motor stationair ongeveer 2 bar en op toeren ongeveer 4 bar.
Ricky,
Wel eeeerg dun die motorolie.(voor die leeftijd)
Sommige oliedrukschakelaars die ouder worden kunnen inderdaad wat te vroeg gaan inschakelen.
Membraamje word dan wat stug.(hangt van het type af of tie vroeger of later inschakeld)
Deze auto heeft volgens mij 2 oliedruksensoren.(een maakt massa en de andere verbreekt massa bij
oliedruk)
Wat het afslaan betreft,heeft deze zo,n warmdraai regelaar voor op de motor?(vierkant aluminium)
Deze gaven ook wel deze problemen.
Welk type inj zit erop?
Oiram
ga morgen de olie vervangen voor een dikkere, en wat het afslaan betrefd.. ik heb het gastklephuis gereinigd (deze bleek zeer smerig te zijn) en daarna het stationair toerental teruggesteld aangezien deze na 't reinigen op 2000 rpm bleef hangen.
nu is de auto niet meer uit te krijgen door terugschakelen en of gas loslaten... nu hopen dat het zo blijft.
bedankt allemaal voor de reacties en ik hou jullie op de hoogte als er zich nog verdere problemen betreffende deze klachten voordoen.
mvg en veel dank.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar