auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: Hogere compressie na kop revisie

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 GTI 8V (PB)(PF)

Hoi.

Ik heb onlangs een ander blok in mn auto gehangen, en heb van dit blok "koppakking/dis.riem/Hydraulische klepstoters/klepsteel rubbers/klep.dekselpakking/ enz enz. vervangen..
Dit alles heb ik "prefentief"gedaan.
Als ik de werkplaatshandboek erop na sla, dan zie ik dat ik een compressie verhouding van 1:10 moet hebben...ik heb vanavond de compressie gemeten met een analoge compressiemeter, en deze gaf op alle cilinders 1:11,5 aan... is dit normaal?,

Gr. Rick

Geplaatst door

Speedrazor +0

al 17 jaar lid

Reacties

ja. Het is vooral belangrijk dat de compressie op alle cilinders nagenoeg gelijk is. Compressie meten bij warme motor; vol gas en met verwijderd luchtfilter. Door het vlakken van de kop neemt de compressie verhouding toe.

320 +0

17 jaar

Compressie is gemeten met warme motor. en NIET vol gas natuurlijk, gemeten met afgekoppelde ontsteking, gewoon een paar keer laten ronddraaien, gemeten met luchtfilter (57i-kit)..en de kop is niet gevlakt, was niet nodig.

Speedrazor +0

17 jaar

Compressie moet je wél met volgas meten!

Compressie is iets anders dan compressieverhouding.
Compressieverhouding is de theoretische verbrandingsruimte-volume-ratio tussen zuiger onder en zuiger boven. Doordat de lucht tijdens de compressie slag warmer wordt, is de compressiedruk altijd hoger dan de compressie verhouding...

kasperht +0

17 jaar

Heb een mooie uitleg gekregen via de mail van 320...en met "vol gas"dacht ik dat hij bedoelde vol gas met draaiende motor...

Maar, mooi theoretisch verhaal Kasprht, maar is geen duidelijk antwoord op mn vraag.

Speedrazor +0

17 jaar

Ik probeer met mijn verhaal aan tegeven dat je niet de compressieverhouding moet vergelijken met de gemeten compressie, aangezien de gemeten compressie altijd hoger moet zijn. De waarde voor de compressiedruk moet bij deze motor 10-13 bar zijn, dus 11,5 is mooi. (je meet dus 11,5 bar, niet 1:11,5).

kasperht +0

17 jaar

[quote=kasperht]Ik probeer met mijn verhaal aan tegeven dat je niet de compressieverhouding moet vergelijken met de gemeten compressie, aangezien de gemeten compressie altijd hoger moet zijn. De waarde voor de compressiedruk moet bij deze motor 10-13 bar zijn, dus 11,5 is mooi. (je meet dus 11,5 bar, niet 1:11,5).[/quote]
Ah..kijk, daar kan ik wat mee, super!.. bedankt voor je toeligging, ik dacht idd namelijk dat die 11,5 een waarde van 1:11,5 inhield..


Wat bedoelen ze met die compressie verhouding van 1:10 dan?..

Speedrazor +0

17 jaar

De compressieverhouding van 1:10 betekend dat als de zuiger onderin staat, de verbrandingsruimte (1800/4) 450cc is en dat met de zuiger bovenin de verbrandingsruimte 45 cc is. 45:450 = 1:10

kasperht +0

17 jaar

[quote=kasperht]De compressieverhouding van 1:10 betekend dat als de zuiger onderin staat, de verbrandingsruimte (1800/4) 450cc is en dat met de zuiger bovenin de verbrandingsruimte 45 cc is. 45:450 = 1:10[/quote]
Lol.. okay..handig om zo even te lezen, maar die materie gaat me te ver ;)..
Nogmaals bedankt voor je toeligging.

Speedrazor +0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.