Hallo.
Bij aankomst in Winterberg bleek mijn Passat een liter koelvloeistof gebruikt te hebben zonder zichtbare lekkage.
Een plaatselijke garagist heeft mijn bange vermoedens bevestigd, de koppaking is naar zijn grootje, luchtbellen uit het expansievaatje bij ca 2500 toeren.
Nu heb ik de volgende vragen: wat gaat het vervangen van deze pakking kosten?
is dit eventueel door mijzelf (een redelijk handige sleutelaar) te klaren?
is er misschien iemand genegen, in de buurt van Elburg, om deze klus tegen een
redelijke vergoeding voor mij te klaren?
Met vriendijke groet,
Harry.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Harry
is het systeem al eens onder druk gezet om een eventuele lekkage te kunnen constateren ?
met de nodige kennis van motoren moet dit wel te doen zijn,maar vergis je er niet in,het is niet zo gebeurt..
Stefan
Hallo Stefan
Het systeem is niet onder druk gezet, maar de luchtbellen uit het expansievaatje waren overtuigend genoeg.
De auto staat nog op het vakantie adres, want ik durfde het niet aan om hier mee terug te rijden.
Maandag halen we hem op.
Harry
17 jaar
weet wat je doet voordat je er aan begint bij onjuiste handelingen maak je meer kapot dat heel en dan heb je nog niets verdient als je z,on klus nog nooit eerder hebt gedaan vraag dan iemand met ervaring die je kan helpen want het is meer dan de boel maar gewoon even los sleutelen en hoppa een nieuwe pakking er tussen
17 jaar
Harry
vul eens koelvloeistof bij,laat hem op bedrijfstemp. komen en kijk nog eens wat er in het expansievat gebeurt.
voel ook meteen eens aan de slangen wat naar de radiator lopen of deze hard worden van de druk in het systeem..
zou hem toch eens onder druk laten zetten en de waterpomp controleren alvorens meteen een nieuwe koppakking te ( laten ) monteren..
Ben benieuwd..
Stefan
17 jaar
Hallo Stefan
De slangen waren hard en door de overdruk is de koelvloeistof door het overdrukventiel eruit geperst. Dit constateerde ik na een korte rit waarbij het gelekte koelwater niet de tijd heeft gehad om te verdampen. De rit was ca 15km en het vaatje was al weer half leeg.
Alles lijkt dus in de richting van een lekke pakking te wijzen.
Ik moet er wel bij vermelden dat de luchtbellen in of eigenlijk uit het expansievat alleen bij een warme motor zichtbaar waren.
Harry.
17 jaar
Worden de slangen keihard terwijl ze nog niet echt heet zijn,dan kan je opzich wel van een koppakking uitgaan?
Is niet gewoon de waterpomp stuk?
Ricky,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar