👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
[url=http://img683.imageshack.us/i/14lupo.jpg...][img]http://img683.imageshack.us/img683/8026/...[/img][/url]
Een vraag over de koppeling van me auto (vw lupo). Als de koppeling slijt dien ik dan de binnenkabel korter te maken, of juist langer? (moer aandraaien of terug draaien?)
Door slijtage lijkt het me dat de vingers en het druklager hoger komen te liggen, maar wat gebeurt er na afstellen komt het lager hoger of lager te liggen.
Dank voor antwoord.
Draait het lager dan altijd mee met de drukgroep, dus ook in gekoppelde toestand? Ze noemen het toch een niet-meedraaiend druklager, of is dat uit de tijd. Met het verstellen, verstel ik dan alleen de kabel en dus niet het lager?
Eigenlijk moet men de kabel dus meer ontspannen naar mate het druklager hoger komt te liggen?
Dank voor antwoord.
14 jaar
ja het druklager ligt aan en draid dus onbelast mee.
en ja de kabel moet je losser draien.
groetjes jan.
Kan het ook voorkomen dat door een te strakke kabel de drukgroep al ligt bediend wordt of verandert in dit geval alleen de pedaalstand?
14 jaar
ja het gebeurt beide zowel de pedaal staat wijzigt en de aanleg druk van het druklager wordt hoger.
groetjes jan.
Bedankt voor het antwoord jan. Ik weet nu voldoende en kan mijn koppeling stellen als hij daar aan toe is.
Mijn vraag is opgelost.
14 jaar
nou mooi henk en sukses er mee.
groetjes jan.
probleem opgelost. Afstellling is goed verlopen
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.
het druklager blijft het zelfde staan je makt alleen de binnen kabel door het verstellen lander waardoor het pedaal onder in sneller bakt.
terwijl als je niks doet het steeds meer bovenin komt.
groetjes jan.
14 jaar