👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo forum leden,
Ik ben sinds een tijdje trotse eigenaar van een passat.
Bij het terug schakelen (met name met afremmen op de motor) heb ik dat de koppeling (denk ik) een slippende hoge piep toon geeft dit duurt ongeveer een kwart seconde. bij het op schakelen slipt de koppeling helemaal niet.
wel pakt hij de koppeling pas op het aller laatste stuk op.
Ik dacht zelf eerst aan een versleten koppeling maar aangezien hij bij het op schakelen niet slipt begin ik nu toch te twijfelen.
gr gerrit
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat de koppeling hoog pakt is een veeg teken van slijtage.
Bij het terugschakelen wordt de koppeling anders belast dan tijdens het op schakelen , dit kan het verschil maken in werken/geluiden.
Koppeling is dacht ik hydraulisch , dus niets te stellen.
Is het niet het druklager dat je hoort ?
Volgens mij heeft hij inderdaad een hydraulische koppeling.
Hoe kan ik het verschilmerken tussen de koppeling of het druk lager?
of is het druklager op een andere manier te controleren
gr gerrit
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar