Ik merk dat de koppeling van mijn golf1 diesel op begint te raken,hij valt niet meer verder bij te stellen en pakt heel laat.
Weet iemand wat de kosten ongeveer zijn en/of dit zelf eventueel ook te doen is,heb me laten vertellen dat het niet zo`n groot karwei is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Prijzen kun je opzoeken : www.partsbase.nl
Montage prijzen verschillen per garage/dealer,een belletje en je weet het meteen.
Of het zelf te doen is ligt een beetje aan hoe handig je bent,de versnellingsbak moet in ieder geval gedemonteerd worden..
Voor een prijsindicatie zie: www.mjngarage.nl
pakt heel laat, lekker laat laten pakken. Zolang hij niet merkbaar slipt niets aan doen.
tegen de tijd dat die er voor rijp is even bij wat universele bedrijven prijs aanvragen, Indicatie: koppelingset 200, max 3 uur werk.
En dan is de vraag,wat is heel laat ? voor de één is het laat,voor de ander is het nog 'normaal' en kun je er nog tig duizend km mee rijden..
15 jaar
Oke alvast bedankt voor het meedenken,met laat pakken bedoel ik als hij op het laatste moment komt dat hij begint te schokken.
Ik heb er inmiddels wel mee leren rijden,maar mijn vrouw heeft er een hekel aan om mee te rijden,opzich ook niet verkeerd.
15 jaar
Schokkend of stotend optrekken kan ook komen als de veren in de koppelingsplaat slap hangen o.i.d.
Echt prettig is het niet,maar zolang hij niet slipt kun je overwegen om het nog even aan te zien.
15 jaar
[quote=audia4]pakt heel laat, lekker laat laten pakken. Zolang hij niet merkbaar slipt niets aan doen.
tegen de tijd dat die er voor rijp is even bij wat universele bedrijven prijs aanvragen, Indicatie: koppelingset 200, max 3 uur werk.[/quote]
die 3 uur zullen wel in een garage bedrijf zijn waar alles bij de hand is ; doe je het zelf dan kun je daar gerust een paar uur bijtellen maar ja dan is dat wel van uw tijd en kost het je niets. Maar zelfs in de garage waar ik al 32j werk gaat die klus niet in 3 uur er bestaat daar een vaste prijs voor.
15 jaar
Het schokken is puur als je de koppeling te snel op laat komen of als je een helling moet trekken,voor de rest kan je er goed mee rijden zonder dat hij schokt,dus ik denk dat ik het nog maar een tijdje blijf rijden,vervangen kan dan altijd nog.
15 jaar
[quote=naika]Het schokken is puur als je de koppeling te snel op laat komen of als je een helling moet trekken,voor de rest kan je er goed mee rijden zonder dat hij schokt,dus ik denk dat ik het nog maar een tijdje blijf rijden,vervangen kan dan altijd nog.[/quote]
zou eerder eens kijken of het motorrubber achter/onder de differentieel nog heel is, gaan meestal helemaal aan snot door olielekkage, krijg je ook schokkend wegrijden...... (motor kantelt dan te ver door)
Ik denk zelf dat ik het echt bij de koppeling moet zoeken,ik heb maar een heel kort aangrijpingspunt,dus als je dan de koppeling iets te snel op laat komen,en verder kan je de koppeling ook niet meer bijstellen omdat hij al op zijn max zit.
15 jaar
Het schokken tijdens optrekken kan aan de koppeling liggen,het schokken tijdens het beklimmen van een helling dan weer niet,volgens mij zijn dat 2 problemen,of je moet al bedoelen met het schokken tijdens een helling,als je stilstaand wilt vertrekken..
En inderdaad Harry,die motorsteunen geven ook graag de geest.
15 jaar
[quote=Hooghe jozef]Maar zelfs in de garage waar ik al 32j werk gaat die klus niet in 3 uur er bestaat daar een vaste prijs voor.[/quote]
De vaste prijs snap ik alleen dat het niet in 3 uur gaat begrijp ik niet helemaal. zelfs op een krik midden in de prut (autocross) zit de koppeling er binnen een uur in.
Niet dat het verschrikkelijk makkelijk is, als leek zal het wel een dag werk zijn maar met genoeg ervaring toch echt niet hoor.
15 jaar
O ja, dus ik zou wel beginnen met een koppeling vervangen naika. als je daar mee aan de gang bent heb je de motorsteunen toch in je handen. kun je ze meteen goed controleren.
15 jaar
Met een helling optrekken bedoel ik vanuit stilstand de helling op,op een gegeven moment is je aangrijpingspunt op omdat die toch al zo kort is.
Er valt verder gewoon goed met de golf te rijden.
15 jaar
Jij maakt het wel heel spannend maurice..op een uurtje demontere,nieuwe koppelingset erin,monteren en rijden,vind ik knap.
15 jaar
van een golf type 1? je hoeft de fusee huizen niet eens los te maken. plaat hoef je niet te centreren, gewoon los monteren en via de startmotor vastdraaien.
maar dat zeg ik, als je er al een paar gedaan hebt. dat zal je als leek niet lukker.
15 jaar
Ik doe veel aan Golf 2 en 3 en daar werkt dat zo niet..
15 jaar
Dat klopt, bij een type 2 en 3 zit je met het subframe, te weinig ruimte om de linker as eruit te kantelen. rechter gaat wel. type 1 heeft geen los subframe dus meer ruimte.
en de motorsteunen zitten iets lastiger bij typ 2/3
Maar daarom ook, bij zo'n hoog pedaal. even de bak eraf. kan net zo goed zijn dat de drukplaat in de koppeling versleten is. als dan de drukstift er doorheen schiet dan heb je in 1 klap geen ontkoppeling meer.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar