close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf II : motor loopt onregelmatig

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 ez motorcode

hoi,
heb een probleem met mijn caburateur denk ik,
bij Stationair toerental loopt ie onregelmatig onder het rijden happert ie ook vaak,
en bij het koppeling intrappen valt ie soms ook uit.
lijkt wel of die de brandstof niet kan verbranden,
en als de motor uit is komt er daarna ook een erge benzine lucht in de auto.

Wie kan mij hierbij helpen??
M.V.G

Geplaatst door

ozzy87 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Controleer slangen op lekkage en rubber onder carburateur.

Is het probleem ineens ontstaan of na werkzaamheden ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

heb in januari de auto gekocht, en heb gelijk zonder te rijden een clinderkop revisie gedaan!
Zijn nieuwe kleppen in gekomen en gevlakt!
Heb complete nieuwe koppakking set gemonteerd!
en heb die tijd ook gelijk kapotte slangetjes vervangen, en alles wat niet goed was heb ik vervangen.
die probleem met de cabureteur was in de begin veel erger, met een koude motor draaide hij op 2800 toeren gestadionairt!
na een beetje afstellen draait de motor nu met 1800 toeren! (koud) lager kan ik hem niet afstellen!
als ie warm is draait ie 1100 toeren.

heeft iemand eenig idee hoe ik de cabureteur nauwkeurig kan afstellen? Of is mijn cabureteur niet meer goed?

Gr Ozzy

ozzy87 0

15 jaar

Waarom ga je een cilinderkop reviseren als alles verder in orde was ?

Staat de ontsteking niet veels te vroeg waardoor hij zo hoog stationair blijft lopen ?

Hoe staan de kleppen gesteld ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Hallo,

Je motor is uitgerust met een 2E2 carburateur.Hier kan van alles mis mee zijn.
Er van uitgaand dat de ontsteking 100% in orde is.
Pulldown controleren plus choke,gaat de choke wel goed open.Alle vacuumslangen rond de
carburateur controleren op lekkage cq bevestiging. Co-gehalte niet te vet of te mager.Of het
stationaire toerental te laag,M13 stelschroef achter op de vacuumdoos (metalen rechts carburateur)
Kortom,het kan van alles zijn.

Sucses.

vrgr
Henk

klavers 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.