close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : Koppeling kapot?

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Beste lezers,

Het volgende voorval is mij zojuist overkomen:

Na een dag hard zwoegen op het werk verliet ik het gebouw om 17:15 met de intentie om thuis eens lekker te gaan genieten van een warme maaltijd. Na zon beetje 200meter te hebben gereden werd deze warme gedachte helaas ernstig verstoord. Mijn Golfje 3 uit 1995 met 185000duizend kilometer had geen zin meer, de koppeling was dood. Iets specifieker, ik drukte het koppelingspedaal in en hij schoot door, er zit gewoon niks geen kracht meer achter.

Nu aan jullie de vraag, wat zou dit kunnen zijn?

Zelf zat ik te denken aan een geknapte koppelingskabel of kan het bijvoorbeeld ook zelfs de drukgroep zijn? En aan wat voor kosten moet ik denken? Het is een fijn auto'tje en ziet er nog perfect uit voor z'n leeftijd maar dure reparaties is niet rendabel meer naar mijn inziens.

Bij voorbaat dank voor een eventuele reactie.

Groet,

Henk.

Geplaatst door

HenkXL (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

het komt nogal regelmatig voor dat het plaatje waarme je kabel geborgt zit aan de bedieningshevel aan de versnelligsbak openscheurt/kapotbreekt. is los setje te verkrijgen bij bv. de dealer. je kabel schiet hierdoor los, gevolg geen koppeling meer.

groete Rien

riennoot 0
badge

13 jaar

Henk kijk eens hoe hoog je de koppelingshefboom op kan lichten? Als deze verder dan horizontaal kan ,isde bediening in de kop van de bak aan diggelen . Tik met een beiteltje die ronde kap weg VW staat op. Daarachter zit een druklager en een hefboom (pje) Een van beide is defect. Mocht dit in hoge uitzondering niet zo zijn dan kan de drukstift door de koppling geboord zijn . Die stift kan je zo uit de as trekken om te zien of de top nog mooi rond is. Succes.

Punt 50
badge

13 jaar

Ik ga met dhr Punt mee, en gok op een gescheurde hevel achter het groene deksel, je kan ook even de zoekfunctie gebruiken, heb daar eens een foto van geplaatst.

Mocht dat het geval zijn, dan ben je voor € 20 ,- de man + een kwartiertje werk..Vernieuw gelijk het groene deksel want het gaat gegarandeerd lekken indien je de oude erop slaat.

Gr Stefan

stefan84 0

13 jaar

Zoals jullie al aangaven, de hevel is inderdaad gescheurd, een nieuwe is reeds besteld.

Gelukkig!

Bedankt voor de reacties.

HenkXL 0

13 jaar

Ik zou ook maar een nieuwe kabel monteren. Wellicht loopt de huidige kabel stroef waardoor de hevel te zwaar belast is geworden. Tenminste dat is mijn inschatting.

tedkroon 0

13 jaar

Is het diafragma van je drukgroep niet veel te hard geworden waardoor je koppeling al langere tijd vrij zwaar intrapt? Hierdoor breken ook nogal eens koppeling kabels en hefbomen.

Ruud10657 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.