auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: Koppeling pakt te vroeg en komt niet goed vrij, kraakt ook.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tdi AGR

Heb het volgende probleem bij deze Golf4 uit 1998, de koppeling komt niet goed meer vrij, hierdoor kraakt hij ook als je vanuit de vrij in de achteruit of 1 zet.
Heb nu de remvloeistof vervangen, deze moest er vorig jaar al uit, en gelijk de remvloeistof in het koppelingssysteem doorgepomp. Het is nu iets beter maar niet goed.
Hoe kan ik nu weten of het de koppelingscilinder op de bak, de cilinder bij het pedaal of de koppeling zelf is ?

Geplaatst door

Audidriver73 (130)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Indien de koppelingsdruk gewoon goed en voldoende is,gok ik op een versleten koppeling/drukgroep..

Is de druk niet zoals het hoort,vermoed ik je koppelingscilinder op de bak..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Ik denk dat je gelijk hebt, de koppeling voelt normaal aan, eerste stuk geen weerstand, daarna wel. Dan maar binnenkort de bak eraf halen als ik wat meer tijd heb.

weet je zeker dat hij goed is ontlucht?
Probeer eens 10x achterelkaar het koppelingspedaal in te drukken (pompen) en probeer hem dan eens in de achteruit te krijgen.
Gaat dat nu beter dan zou ik het eerst in de bediening zoeken en later pas de bak er achter vandaan te halen.

de Dokter 0

15 jaar

[quote=de Dokter]weet je zeker dat hij goed is ontlucht?
Probeer eens 10x achterelkaar het koppelingspedaal in te drukken (pompen)[/quote]
Vergeet het maar.....
Goed ontluchten lukt enkel met werkplaatsgereedschap.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Paul nu niet het verhaal uit zijn verband trekken.

Zou er nog lucht in het systeem zijn en je pompt meerdere malen met het pedaal dan komt hij tijdelijk toch iets hoger te zitten en dit kan net dat verschil zijn dat de koppeling wel goed vrij komt en dan weet je dat je de bak kan laten zitten en dat het aan lucht of de cilinders licht.

Met vriendelijke groet,

Jan-Aize

de Dokter 0

15 jaar

Ik heb de remvloeistof vervangen met een remontluchtings apparaat dat op een compressor aangesloten zit, dit doe ik altijd hiermee en neem aan dat het goed is, anders had ik wel eerder of vaker problemen hiermee gehad.
Tevens is het zo dat zowel de cilinder bij het pedaal als de cilinder op de versnellingsbak geen lekkage vertonen. Ik ga er alsnog vanuit dat de drukgroep het probleem is, misschien dat er enkele veren gebroken zijn of zo.
Koppeling voelt verder ook normaal aan als je pedaal intrapt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.