Volkswagen Golf IV: Koppeling pakt te vroeg en komt niet goed vrij, kraakt ook.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tdi AGR

Heb het volgende probleem bij deze Golf4 uit 1998, de koppeling komt niet goed meer vrij, hierdoor kraakt hij ook als je vanuit de vrij in de achteruit of 1 zet.
Heb nu de remvloeistof vervangen, deze moest er vorig jaar al uit, en gelijk de remvloeistof in het koppelingssysteem doorgepomp. Het is nu iets beter maar niet goed.
Hoe kan ik nu weten of het de koppelingscilinder op de bak, de cilinder bij het pedaal of de koppeling zelf is ?

Audidriver73

Geplaatst door Audidriver73 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Indien de koppelingsdruk gewoon goed en voldoende is,gok ik op een versleten koppeling/drukgroep..

Is de druk niet zoals het hoort,vermoed ik je koppelingscilinder op de bak..

Gr Stefan

Audidriver73 (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik denk dat je gelijk hebt, de koppeling voelt normaal aan, eerste stuk geen weerstand, daarna wel. Dan maar binnenkort de bak eraf halen als ik wat meer tijd heb.

de Dokter (0), 14 jaar geleden

weet je zeker dat hij goed is ontlucht?
Probeer eens 10x achterelkaar het koppelingspedaal in te drukken (pompen) en probeer hem dan eens in de achteruit te krijgen.
Gaat dat nu beter dan zou ik het eerst in de bediening zoeken en later pas de bak er achter vandaan te halen.

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=de Dokter]weet je zeker dat hij goed is ontlucht?
Probeer eens 10x achterelkaar het koppelingspedaal in te drukken (pompen)[/quote]
Vergeet het maar.....
Goed ontluchten lukt enkel met werkplaatsgereedschap.

Gr. paul

de Dokter (0), 14 jaar geleden

Paul nu niet het verhaal uit zijn verband trekken.

Zou er nog lucht in het systeem zijn en je pompt meerdere malen met het pedaal dan komt hij tijdelijk toch iets hoger te zitten en dit kan net dat verschil zijn dat de koppeling wel goed vrij komt en dan weet je dat je de bak kan laten zitten en dat het aan lucht of de cilinders licht.

Met vriendelijke groet,

Jan-Aize

Audidriver73 (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik heb de remvloeistof vervangen met een remontluchtings apparaat dat op een compressor aangesloten zit, dit doe ik altijd hiermee en neem aan dat het goed is, anders had ik wel eerder of vaker problemen hiermee gehad.
Tevens is het zo dat zowel de cilinder bij het pedaal als de cilinder op de versnellingsbak geen lekkage vertonen. Ik ga er alsnog vanuit dat de drukgroep het probleem is, misschien dat er enkele veren gebroken zijn of zo.
Koppeling voelt verder ook normaal aan als je pedaal intrapt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.