Volkswagen Golf II: koppeling slipt

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 - 8v

Nadat de klinknagels van het differentieel door de behuizing van de versnellings waren gekomen,
de bak en koppeling vervangen. Alles is voor montage schoongemaakt. Nadat alles weer in elkaar gezet was
rijdt de auto weer perfekt alleen als je bij ongeveer 3000 toeren in zijn 2de of 3de versnelling vol gas geeft
gaat de koppeling slippen. Enigste wat mij opviel is dat de nieuwe koppeling van Brezan een iets hogere rand
had op het gedeelte wat over de ingaande as van de bak gaat. Was volgens Brezan geen probleem omdat alle nummers het zelfde waren. Iemand een idee of dit toch de oorzaak is?

smittak1

Geplaatst door smittak1 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Hans4040 (310) PRO, 15 jaar geleden

zit de plaat niet verkeerd om?

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

zit verschil in drukgroep en plaat/druklager

mariani (0), 15 jaar geleden

heb je het beruchte koperen busje vervangen en je bakkeering

smittak1 (0), 15 jaar geleden

Plaat kan er volgens mij volgens mij maar op 1 manier in, anders krijg je het vliegwiel niet op zijn plek.
De krukas-keerring is vervangen, nergens een koperen busje gezien.
Ik begin er inderdaad aan te twijfelen of de nummers die Brezan opgaf wel de goeie zijn.
Je kan je oude koppeling gewoon inleveren en als je een nieuwe koopt heb je dus gewoon een
gereviseerde. Er was ook nog even twijfel of de koppeling niet moest inlopen op het oude vliegwiel gedeelte, dit
i.v.m. de groeven etc. maar die van mij was helemaal gaaf.
Bak gaat van de week maar weer af.

Speedrazor (0), 15 jaar geleden

Koppeling te strak afgesteld?
Koppelingskabel verkeert gemonteerd?

Ook alles goed ontvet met remreiniger?

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

de koppelingspedaal moet 2cm vrije slag hebben

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

bakkeering zit in je versnellingsbak een klein keeringetje van +-10 tot 15 mm doorsnede daar loopt de drukstift doorheen als dit gaat lekken loopt er versnellingsbakolie op je plaat en gaat dan slippen en als je dit keerringetje verwijderd zie je dat bronzen busje te zitten

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=robby10030]bakkeering zit in je versnellingsbak een klein keeringetje van +-10 tot 15 cm doorsnede[/quote]
dat is zowat de diamter van de plaat robbie
het zal eerder 2 cm zijn

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

hhhmmmmm tja foutje ik bedoel 10 tot 15 mm

smittak1 (0), 15 jaar geleden

Alles ontvet voor montage, keerring van de drukstift heb ik ook vervangen. vrije slag van de koppelingskabel is
zelf iets meer dan 2 cm. Bak gaat er gewoon af. Ik blijf van mening dat de plaat niet goed is.

smittak1 (0), 15 jaar geleden

Probleem opgelost, schijnt toch sinter-materiaal op koppelingsplaat geweest te zijn.
Het gebeurt wel eens dat na plaatsen van een nieuwe koppeling de grip van de plaat niet optimaal is.
E.e.a. in overleg met de overbuurman die monteur is bij de VW.
Nu ik er zo 'n 150km mee gereden heb is de plaat ingedraaid op het vliegwiel.....
Alleen stopte de KM-teller er mee, vast de kabel gebroken of toch een slechte bak gekocht.........

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.