Ls,
Mijn vader heeft een Vw golf type 2 uit 1991 met een startprobleem. Als hij de auto wil starten met een koude motor dan moet hij flink gas bijgeven om hem aan te laten slaan. Ook loopt de motor dan nogal beroert, stotterd etc.
Nu is hij daarvoor naar de garage geweest en daar vertelden ze hem dat het koudestart gedeelte van de carburateur defect is.
Dit schijnt een heel duur onderdeel te zijn als dit nieuw moet worden besteld. Kost meer als de auto waard is volgens de garage. 2de hands is er niet aan te komen omdat dit het eerste is wat eraan kapot kan gaan. (volgens de garage).
Nu is mijn vraag:
-Waar zit dat koudestart ding?
-Hoe werkt het?
-Is dit eventueel niet zelf te repareren?
-Zo nee, kent iemand een monteur die dit eventueel wel kan of een reserve heeft liggen?
Het is wel jammer dat dat kapot moet gaan, het is een reden voor mn vader om de auto daarvoor op te ruimen. Het motortje loopt perfect als ie warm is, de auto roest niet enz.
Mvg, Frank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zo te lezen zal de stationair stelmotor aan de zijkant van de carburateur stuk zijn. Dat zijn inderdaad dure dingen. Ik meen mij te herinneren van rond de 250 tot 300,- euro.
Repareren kun je vergeten. Gaat wel maar lukt nooit. Het probleem zit daarbij bij de sleepcontacten. Die zitten in een gedeelte dat luchtdicht is. Verwijder je de afdekkap hiervan, krijg je deze niet meer luchtdicht.
Ook gebruikt kun je nagenoeg vergeten. Ze gingen nogal eens stuk en bij de sloopbedrijven zijn deze ook allemaal al lang verdwenen door verkoop i.v.m. de hoge nieuwprijs. We zijn inmiddels ook al 17 jaar verder.........
Je kunt nog een poging wagen door het onderdeel te vragen op www.onderdelenlijn.nl
Gr.
nee, petje, deze auto heeft geen stelmotor.
wat er stuk is is het waselement van de automatische choke.
dan gaat de chokeklep niet meer open of hij blijft hard stationair draaien.
volgens mij zijn die was elementen niet zo verschrikkelijk duur.(80 euro).
is ongeveer 1 uur werk maar je bent daarna wel aan het pielen met de choke afstellen omdat de auto steeds moet afkoelen tussendoor.
groeten Bart
Het is eigenlijk net andersom, als de auto koud wordt gestart dan loopt ie heel beroerd en langzaam stationair, je moet hem dan mbv gasgeven aan de gang houden.
Een half minuutje verder en hij loopt perfect, het is alleen die koude start die lastig gaat.
16 jaar
WaxStat eruit, enkele minuutjes in heet water leggen, klaar.
Ook alle vacuumleidingen vervangen; niet nakijken maar gewoon vervangen. Kost je geen 2euro, zo 'n meter van die dunne slang...
16 jaar
indd dit is een pierburg carb.. wax thermostaat is verrot ff vervangen kunnen wel vast zitten! dat gedeelte aan de zijkant is de brandstof verijking bij de koude start
gr henk
16 jaar
Kijk eens aan, dat is goed nieuws. Dus hij kan nog wel eens te redden zijn.
Die waxthermostaat, waar zit die precies? Heeft iemand daar een foto van waar hij op de carburateur zit?
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar